Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

Na očkování proti klíšťové encefalitidě upozorňuje hraný spot od Focus Agency

Klíšťovou encefalitidou se můžete nakazit i na podzim, varuje ve své nové kampani Pfizer.

  • 12. 10. 2020 12:45

Cílem spolupráce agentury Focus Agency s klientem Pfizer je dlouhodobá mediální podpora očkování proti klíšťové encefalitidě. V aktuální kampani bylo dílčím úkolem agentury ústřední charakteristickou postavu klíštěte v životní velikosti, převzatou ze zahraniční, přizpůsobit českému prostředí. „V rámci kampaně jsme si uvědomili, že kromě klasického PR musíme zapojit i další kanály a motiv klíštěte postupně zapojovat i do online propagace. Zahraniční spot u uživatelů uspěl, nicméně postrádal osobní rovinu, možnost se ztotožnit s typicky českým prostředím. Proto jsme se s klientem shodli na natočení nové série,“ přibližuje Focus Agency strategii.

Klíšťata ve spotu Pfizeru

Protagonisty spotu jsou nově čtyři klíšťata symbolizující rodinu

Nový reklamní spot je umístěn do městského parku a připomíná, že klíšťata nejsou jen v lesích nebo na loukách. Natáčení probíhalo v průběhu dvou dnů letos v červnu. Hlavními postavami jsou nově čtyři klíšťata symbolizující rodinu. „To, že se nám klíšťata od posledního televizního spotu rozrostla z jednoho na čtyři, odráží reálný stav – klíšťat u nás bohužel stále přibývá,“ vysvětluje záměr Michaela Škopková, account director Focus Agency. „Přiznaně hrané dramatické situace, kdy se klíšťata snaží ‚zaútočit‘ na lidi, podbarvuje veselá hudba. Tato kombinace vytváří silný vizuální dojem a připravuje půdu pro nepřeberné množství humorných situací, které by však v běžné rychlosti záznamu vůbec nevynikly. Proto bylo využito techniky slowmotion. Celý spot je pak natočený tak, aby spojení lidí a klíšťat neevokovalo strach. Z natočených videí jsme připravili různé reklamní formáty pro online i offline reklamu,” dodává.

„Na loňského počátku jsme z natočeného zahraničního materiálu sestříhali třiceti-, dvaceti- a šestivteřinovou s verzi televizního spotu, všechny formáty jsme využili také v online prostředí. O rok později jsme natočili také sérii vlastních videí, kde jsme se soustředili na typická česká prostředí, ve kterých lze klíšťata potkat - v parku, v zahradě nebo třeba u vody. Z natočených videí jsme připravili různé reklamní formáty pro online marketing i polep na pražské, ostravské a brněnské tramvaje. Spoty lze vidět rovněž v televizi nebo na YouTube.“ Na webu je k dispozici také dlouhá, minutová verze spotu.

Agentura v roce 2019 natočila celkem šest spotů, v letošním roce přibudou další čtyři, jejich hlavní využití je online kanálech. Za poslední dva roky, kdy komunikaci spojuje ústřední postava klíštěte v nadživotní velikosti, kampaň zaznamenala víc než 160 milionů impresí a pokračuje. Její součástí je web Pozor, klíště.

Očkování proti klíšťové encefalitidě
Kreativní agentura
Mediální agentura
PR agentura
Produkční agentura
Značka
Klient
Nasazení
29. 08. 2020 - 03. 10. 2020
Mediamix
Režie, copywriter
Creative director
Account director