V únoru vydáme desetiročenku, tištěný speciál Médiáře. Bude chtít svůj výtisk? Napište si o něj.

Nebuďte na to sami, řekněte si o pomoc, říkají ti, kdo si prošli psychickými obtížemi

Online psychoterapie Hedepy od agentury Brain One má ve spotu řadu známých tváří.

  • 01. 12. 2020 13:40

V Česku podle odborníků roste počet lidí, kteří jsou na své psychické obtíže sami. V současné době jsou to až dva miliony lidí. Může za to nejen narůstající covidová krize, ale částečně i tabuizované téma psychoterapie. Skupina známých tváří se ve videu Nebuďte na to sami rozhodla promluvila o své zkušenosti s psychoterapií, aby lidem dodali odvahu říct si o pomoc. Kampaň vznikala v době koronavirového uzavírání kompletně online za pomocí chytrých telefonů influencerů a agentury Brain One. Za iniciativou stojí online psychoterapie Hedepy, kterou v současné době využívají stovky lidí v celé zemi.

Rapper David Bisek, herečka Alena Doláková, autorka knihy Zápisník alkoholičky Michaela Duffková, blogger a hudebník Norbert Peticzky a „knižní influencerka“ Lucie Zelinková jsou ti, které se rozhodli otevřeně sdílet důvody, proč začali chodit na psychoterapii a jak jim to ovlivnilo život. „Všichni bojujeme bitvy, o kterých ostatní nevědí. Terapie už dávno není jen pro psychicky nemocný. Na to, abyste na ni šli, nemusíte mít diagnózu. Stejně jako do fitka chodíš proto, aby bylo tvoje tělo fit (a ne protože tě něco bolí), na terapii chodíš proto, aby byla fit tvoje hlava a duše,“ říká další z tváří kampaně, bloggerka Michelle Losekoot.

Kampaň iniciovala platforma Hedepy, která lidem usnadňuje cestu k psychoterapii a na jejíž platformě působí přes 20 ověřených psychoterapeutů, kteří poskytují své služby online přes videohovor. Platformu založili zakladatelé agentury Brain One, tedy Martin Zdražil, Lukáš Krčil, Roman Zámečník společně se Žanetou Krčilovou.

„Žijeme v 21. století, kdy nás od kvalitní psychoterapie dělí doslova pár kliků na počítači. Nemusíte nikam dojíždět, se svým terapeutem se můžete setkat online. Výzkumy potvrzují, že online terapie je stejně efektivní jako sezení tváří v tvář. Jedinou bariérou je často náš stud, my sami a naše předsudky. Proto chceme ukázat, že v duševní nepohodě jsou občas i známé osobnosti, do kterých byste to na první pohled neřekli. A že je úplně normální a zdravé na to nebýt sám,“ popisuje kampaň Lukáš Krčil, šéf Hedepy.

Nebuďte na to sami
Kreativní agentura
Značka
Klient
Mediamix