Náš newsletter tradičně přešel na letní provoz: v červenci a srpnu chodí jednou týdně, a to v pondělí.

„Nejsem lovná,“ varují v osvětové kampani O2 dívky z Klusákova filmu V síti

Kampaň za bezpečnost dětí na internetu využije hlavně YouTube, Facebook a Instagram.

  • 27. 02. 2020 21:00

O2: Nejsem lovná

O2: Nejsem lovná

Plných 41 % obdrželo pornografickou fotku od cizího člověka. I toto číslo vzešlo z výzkumu telekomunikačního operátora O2 a Univerzity Palackého v Olomouci a bylo impulsem pro natočení hraného dokumentu Víta Klusáka a Báry Chalupové V síti. Ten využil právě téma bezpečí dětí na internetu. Spolu s premiérou snímku O2 spouští kampaň Nejsem lovná, zaměřenou na děti od 13 do 17 let.

Koncept bude také součástí osvětové kampaně navazující na film V síti, jejímž partnerem je program O2 Chytrá škola. Ten se dlouhodobě zaměřuje na vzdělávání dětí v internetové bezpečnosti a mediální gramotnosti primárně prostřednictvím učitelů a rodičů. Teď poprvé přichází s kampaní zaměřenou přímo na děti. „V kampani  přistupujeme k dětem jinak, nechceme je poučovat. Dáváme jim do rukou jednoduchý nástroj, díky kterému mohou vyjádřit, že se cítí dostatečně informované a v online světě se umí bránit,“ popisuje Marie Mališková, manažerka CSR aktivit O2.

Součástí kampaně jsou tři spoty, ve kterých k dětem mluví herečky z filmu V síti. Vzhledem k cílové skupině kampaň využívá primárně online kanály, jako jsou Facebook, Instagram a YouTube. Ty doplní offline komunikace prostřednictvím reklamních rámečků na víc než 200 základních školách po celém Česku a na prodejnách O2. Součástí kampaně je web, kde děti najdou mimo jiné Desatero bezpečného chování v síti.

Na rodiče pak budou cílit SMS, které je budou vyzývat k zamyšlení, jak tráví jejich děti čas na počítači nebo mobilním telefonu. Operátor využije i speciální merchandising s logem Nejsem lovná - placky, trička, samolepky, krytky na webkameru a leporelo Desatero bezpečného chování v síti. O2 kampaní rovněž osloví interní komunikací 4.000 svých zaměstnanců.

Kreativní koncept je dílem agentury Oliver, kampaň včetně online kreativy a komunikace na sociálních sítích si O2 připravilo inhouse.

Nejsem lovná
Kreativní agentura
Produkční agentura
Značka
O2
Mediamix
Creative leader
Art direction