Nová agentura Dentsu McGarryBowen propaguje nový hořký ležák Bitr

Agentury ze skupiny Dentsu připravily pro Starobrno strategii, název i první kampaň Bitru.

  • 28. 04. 2021 14:55
Netradiční formáty kampaně

Netradiční formáty kampaně využily omezení kvůli covidu

Nově vzniklá kreativní agentura Dentsu McGarryBowen společně s agenturou Isobar pomáhá na trh uvést nový ležák Bitr od Starobrna. Nová produktová řada Starobrna dostala od agentur ze skupiny Dentsu strategii, název a veškeré komunikační materiály včetně klíčových vizuálů pro chystanou první kampaň. Návrh etikety připravila specializovaná agentura Lion Brand & Story.

„Vytvořit novou značku po boku velkých a často zavedených hořkých ležáků nebyl snadný úkol. Od začátku jsme věděli, že potřebujeme najít chytlavý název. Takový, který si lidé zapamatují a který každý snadno dokáže vyslovit při objednávce v oblíbené starobrněnské hospůdce,“ uvedl ředitel Dentsu McGarryBowen v Česku Tomáš Preněk.

„Definovali jsme několik oblastí, kterých se chceme nebo můžeme dotknout, a z přibližně dvaceti kreativních návrhů jsme se s klientem shodli na třech finalistech. Tyto předvybrané názvy jsme podrobili rychlému, ale efektivnímu spotřebitelskému testu,“ popsal Preněk. Z testu vzešel právě název Bitr, který byl spotřebiteli hodnocen jako výstižný, spojitelný s hořkou chutí, zapamatovatelný i pasující ke značce Starobrno.

Při uvedení značky na trh Bitr doprovodí headline Hořké věci stojí za to nechat zazářit. V kampani se objeví i bannery a krátké videoformáty vycházející právě z klíčového vizuálu.

Klíčový vizuál

Klíčový vizuál

Klíčový vizuál s novou etiketou

Klíčový vizuál s novou etiketou

Klíčový vizuál s novými etiketami

Klíčový vizuál s novými etiketami

Při vývoji packagingu, zahrnujícího barevnost, typografii i rozložení jednotlivých prvků, byla agenturou Lion Brand & Story zvolena červená barva, zdůrazňující hořký charakter a podtrhující prémiovější chuť tohoto ležáku. V designu etikety se snoubí tradiční vizuální pojetí packagingu, vycházející z produktu Medium (klíčový produkt v portfoliu), a nový přístup založený na červených elementech či znázornění jednotek hořkosti.

Starobrno s novým ležákem navazuje na svou loňskou úspěšnou řadu piv Craft Beer. Podle senior brand managera Starobrna Pavla Geschmaye Češi v současnosti tíhnou právě k hořkým ležákům. „Láska Čechů k hořkému pivu je jedinečná. Delší dobu jsme přemýšleli, jak oslovit s naší značkou nové zákazníky, zejména ve chvíli, kdy je naším cílem celonárodní růst,“ vysvětlil záměr Starobrna Geschmay.

Bitr už má za sebou první netradiční komunikaci v domácím brněnském regionu. Výlohy provozoven, které zůstaly v posledních měsících zavřené kvůli covidovým opatřením, se staly netradičními nosiči komunikace. „Cílem této aktivity byla podpora provozoven a také samozřejmě upozornění na novinku, která na zákazníky bude čekat, jakmile se opatření rozvolní. Už nyní je ale hořký ležák Bitr k dostání v obchodech napříč celým Českem,“ doplnil Pavel Geschmay.

Bitr hořký ležák
Mediální agentury
Produkční agentura
Značka
Klient
Nasazení
26. 04. 2021
Executive creative director
Strategy director
Copywriter
Art director
Art director
Account director
Account manager
Production manager