V únoru vydáme desetiročenku, tištěný speciál Médiáře. Bude chtít svůj výtisk? Napište si o něj.

Nový positioning Microsoftu se ukázal ve virtuálním světě s avatary manažerů

Případová studie ukazuje, jak technologická firma přesunula teambuilding na internet.

  • 06. 01. 2021 12:10

Virtuální svět vytvořený pro Microsoft

Virtuální svět vytvořený pro Microsoft

Virtuální svět vytvořený pro Microsoft

Virtuální svět vytvořený pro Microsoft

Virtuální svět vytvořený pro Microsoft

Virtuální svět vytvořený pro Microsoft

Cílem projektu bylo nahradit plánované strategické offline setkání managementu technologické firma Microsoft neotřelým online meetingem. Důležité bylo udržet pozornost účastníků po dobu dvou dnů u obrazovek, aby si odnesli potřebné informace i zážitek, na který budou dlouho vzpomínat, zároveň zábavnou a jedinečnou formou manažerům předat nově definovaný positioning Microsoftu, k němuž si sami za sebe vytvoří osobní vztah.

Agentura Konektor Social, která celý projekt zaštítila, přizvala ke spolupráci startup Conferomatic, který vytvořil virtuální svět přímo pro klienta. V něm měl každý manažer svého jedinečného avatara, se kterým chodil a běhal a dokonce i létal. „Zákoutí světa tak manažeři objevovali z různých úhlů pohledu. Doslova. Celý program směřoval k pochopení nového positioningu, aby ho zaměstnanci přijali za svůj a našli si k němu osobní vztah. Nejen samotný program, přizvaní hosté, ale i celý svět odrážel novou strategii Microsoftu,“ popisují tvůrci. „Ve virtuálním světě bylo rozmístěno několik indicií napovídající účastníkům, o čem positioning je. Sami tak objevovali a následně definovali jednotlivé prvky positioningu a tím spíš si k němu vytvořili vztah. Nikdo jim přesné znění nesdělil, společně ho definovali po svém. Positioning byl podpořený také skrze profesionální facilitátory, kteří účastníky vzdělávali v různých oblastech.“

S pomocí profesionálů ze společnosti AudioLight agentura po dobu dvou dnů odbavila veškeré přednášky a diskuse živě. Celkem se streamovalo 10 hodin, během nichž se vystřídalo 20 řečníků z různých míst střední Evropy, kteří zaměstnancům předali všechny podstatné informace o směřování firmy. Živé přenosy byly účastníkům streamovány na speciálně vytvořená pódia ve virtuálním světě.

Během šesti týdnů se tak celý offline koncept přesunul do virtuálního světa, kde se kromě řečníků potkalo na 200 avatarů ze čtyř zemí. Účastníci zážitek v průměru hvězdičkami ohodnotili 8,5 z 10. „Digitálně jsme transformovali konferenci a stvrdili tak hlavní vizi Microsoft jako společnosti, která nedělá jen operační systémy, ale inovuje byznys,“ uzavírá Konektor Social.

Avataři ovládli teambuilding Microsoftu
Kreativní agentura
Produkční agentura
Značka
Klient
Nasazení
21. 09. 2020 - 22. 09. 2020
Mediamix
Creative director
Account director
Project manager
Junior consultant