Orozovič a Javorský přišli s písní Hippokratova armáda, věnují ji zdravotníkům

Pětiminutový klip o „obří mikrohrozbě“ zahrnul řadu herců, režíroval ho Jan Chramosta.

  • 23. 02. 2021 16:25

Herec a muzikant Igor Orozovič složil a společně se svým hereckým kolegou Vladimírem Javorským nazpíval píseň Hippokratova armáda, kterou věnuje všem lékařům a zdravotním sestrám. Chce tak vyjádřit díky za jejich nasazení, a že ke své práci přistupují jako ke slibu, a to nejen v době koronaviru. V neděli 14. února měl pak premiéru hudební klip zmíněné písně, ve kterém se objevila plejáda známých českých herců a hudebníků. Vizuální podobu písně vytvořil společně s Orozovičem tým kreativní produkce Final_2, a to pod vedením režiséra Jana Chramosty. Klip vznikl v úzké spolupráci s Kontem Bariéry a veškerý výtěžek ze zakoupení elektronické verze písně a rovněž dobrovolné příspěvky pomohou zlepšit pracovní podmínky tuzemských lékařů a sester.

Igor Orozovič. Foto: Tomáš Mikule

Igor Orozovič. Foto: Tomáš Mikule

Vladimír Javorský. Foto: Tomáš Mikule

Vladimír Javorský. Foto: Tomáš Mikule

Formu videoklipu Igor Orozovič konzultoval s přáteli z umělecké branže. „S divadelní režisérkou Terezou Karpianus jsme načrtli obraz neznámého člověka, který cestou do práce potkává na ulici slavné osobnosti v nejrozličnějších povoláních. A až na konci se ukáže, že největší osobností je právě ten ‚neznámý‘, protože je lékař. Nejvíc mi pomohl režisér klipu Jan Chramosta, který základní myšlence dodal reálné kontury a připojil spoustu nápadů,“ uvedl člen Činohry Národního divadla Igor Orozovič dlouhou cestu k realizaci vizuální podoby písně.

Celý klip vznikl v průběhu ledna, samotné natáčení trvalo tři dny a podílely se na něm desítky lidí a řada firem, které nadchla myšlenka pomoci, morální podpory a vyjádření respektu všem českým zdravotníkům. Někteří partneři přispěli na natáčení finančně, Dopravní podnik hl. města Prahy zapůjčil bezplatně soupravu metra a tramvaj, půjčovny filmové techniky BioFilms a Vantage věnovaly všechnu potřebnou techniku zdarma. 

Největší překážkou pro filmaře tak byl čas a lednové počasí. „S kameramanem Lubomírem Krupkou jsme měli každou lokaci předpřipravenou a všechny kompozice dopředu vymyšlené, včetně délky každého záběru, a jeho místa v písni. To byl jediný způsob, jak stihnout klip s tolika osobnostmi natočit. Díky tomu, že osobností v průběhu přípravy videoklipu výrazně přibylo, jsme nakonec měli na natočení jedné herecké akce maximálně hodinu. Natáčení se tak podobalo naší oblíbené filmařské soutěži 48 Hour Film Project, ve které máte na natočení a vytvoření celého filmu pouhých 48 hodin. Do toho se neustále měnilo počasí, sněžení střídalo oblevu, což nám ale ve výsledku přišlo vizuálně zajímavé,” podotýká režisér a spoluzakladatel Final_2 Jan Chramosta. 

Před kamerou Lubomíra Krupky se postupně objevuje čtyřicítka osobností spojených s českou kulturou. Herci, muzikanti, režiséři, scenáristé, ale také choreograf, ředitelka divadla či dokonce kouzelník. Všichni své role ztvárnili bez nároku na honorář s cílem podpořit charitativní myšlenku. Diváci tak mohou v dobrosrdečné pošťačce poznat Ivu Janžurovou, v poslíčkovi s pizzou Jiřího Lábuse, v cestujícím mířícím na sever Zdeňka Svěráka, v tajemné dívce s květinou Veroniku Khek Kubařovou, v nemocničním vrátném Petra Čtvrtníčka, v běžci choreografa Marka Zelinku a mezi cestujícími hromadné dopravy zahlédnou Ivana Trojana, Annu Fialovou, Magdalénu Borovou, Karla Zimu nebo kouzelníka Ondřeje Pšeničku.

Hlavní herec s tvůrcem spotu Janem Chramostou. Foto: Tomáš Mikule

Hlavní herec s tvůrcem spotu Janem Chramostou. Foto: Tomáš Mikule

Václav Neužil a Hynek Čermák. Foto: Tomáš Mikule

Václav Neužil a Hynek Čermák. Foto: Tomáš Mikule

David Prachař. Foto: Tomáš Mikule

David Prachař. Foto: Tomáš Mikule

Štáb s Petrem Čtvrtníčkem. Foto: Tomáš Mikule

Štáb s Petrem Čtvrtníčkem. Foto: Tomáš Mikule

„Přes veřejnou sbírku mohou teď lidé přispět na konto uvedené v titulcích klipu, a přilepšit tak lékařům v náročných pracovních podmínkách. Na stejný účet půjde i veškerý výtěžek z poplatků a prodeje singlu. S tím nám pomáhá vydavatelství Supraphon,“ uzavírá Igor Orozovič.

Hippokratova armáda
Kreativní agentura
Nasazení
14. 02. 2021
Mediamix
Creative director, režie