Připomeňte si letošní přehlídku agenturních novinek Digiveletrh ve fotografiích a prezentacích.

Ostravská strojní fakulta dělá nábor vesmírným trailerem a variací na Netflix

Univerzitní náborová kampaň využívá filmová a internetová prostředí blízká mladým.

  • 24. 01. 2020 20:26

V hlavní roli strojař
Kreativní agentura
Mediamix
Režie, idea

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava přišla začátkem prosince s novou náborovou kampaní, jejíž pomocí chce nalákat středoškoláky ke studiu strojařiny. Za kreativou i produkcí projektu stojí studia Action Please a Idea Please.

Kampaň z filmového prostředí odstartovala spotem, který připomíná trailer sci-fi filmu. Divák se v krátkém videu dozvídá, kdože vlastně stojí za podobou slavné vesmírné lodi. „Hlavní myšlenka spotu i celé kampaně stojí na dvou pilířích - že si strojaři dovedou poradit téměř s jakýmkoli problémem, před který jsou postaveni, a že hrají hlavní roli ve všech příbězích moderního světa,“ vysvětluje režisér spotu a idea maker Radim Dittrich.

„Strojaři stojí za konstrukcí a výrobou produktů, s nimiž se setkáváme denně. Svou činností tak promlouvají do odvětví od automotive a dopravy přes energetiku, zdravotnictví, stavebnictví až po potravinářský či spotřební průmysl,“ potvrzuje také děkan strojní fakulty, profesor Ivo Hlavatý.

Náborová kampaň fakulty poběží do léta 2020, kdy začne druhé kolo přijímacího řízení. Primárně bude usilovat o pozornost cílové skupiny středoškoláků druhých až čtvrtých ročníků, a to zejména v online prostředí. Částečně se strojní fakulta letos zaměří také na rodiče potenciálních uchazečů.

Kromě spotu se v lednu představilo další video z jiného filmového prostředí. Důležitou součástí kampaně je pak vyjma sociálních sítí microsite V hlavní roli, z dílny Idea Please. Web má připomínat prostředí moderní streamovací služby, jež je mladé cílové skupině blízká. Stránka obsahuje informace o nabízených programech, fakultě a přijímacím řízení – to vše na pozadí filmových vizuálů.