Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

Pilot poprvé zacílil na vysokoškoláky, aby se stal hlavním perem studentů univerzit

Distributor psacích potřeb oslovil starší cílovou skupinu přes web a sítě osobnostními testy.

  • 01. 01. 2019 00:00

Největší výrobce psacích potřeb na světě Pilot historicky komunikuje zejména k dětem školou povinným, která je zároveň hlavním konzumentem obsahu na profilech značky na sociálních sítích Facebook a Instagram. Na podzim 2018 však v Česku kampaní na pero Pilot G-2 zamířil na novou cílovou skupinu, vysokoškolské studenty od 19 do 24 let věku. Cílem kampaně bylo udělat z „gédvojky“ výchozí psací potřebu univerzitních studentů.

„Protože právě psaní podporuje vizuální paměť, je potřeba mít ke studiu kvalitní psací potřeby, které nezradí. Pilot G-2 v 16 barevných provedeních je tak skvělým pomocníkem, který zanechá nejen krásnou stopu v poznámkách, ale také usnadní zapamatování si probíraného učiva. Abychom úspěchy ve škole ještě víc podpořili, vytvořili jsme zábavný osobnostní test, po jehož dokončení získal každý student další tipy ke studiu a barevnou kombinaci produktu Pilot G-2, která se hodí právě k jeho osobnosti,“ popisuje kampaň agentura Fragile, která ji vytvořila pro společnost Václav Čížek, tuzemského distributora psacích potřeb Pilot. „Celá komunikace návštěvníky stránek k ničemu netlačila, měli na výběr, jestli zanechají na sebe kontakt, nebo ne. Kromě toho měli k dispozici e-book v PDF, který shrnoval další cenné jak na sobě pracovat a zlepšovat se.“

Pilot: Zjisti, jaká jsi osobnost (Fragile

Pilot: Zjisti, jaká jsi osobnost (Fragile)

Pilot: Zjisti, jaká jsi osobnost (Fragile

Pilot: Zjisti, jaká jsi osobnost (Fragile)

Pilot: Zjisti, jaká jsi osobnost (Fragile

Pilot: Zjisti, jaká jsi osobnost (Fragile)

Pilot: Zjisti, jaká jsi osobnost (Fragile

Pilot: Zjisti, jaká jsi osobnost (Fragile)

Pilot: Zjisti, jaká jsi osobnost (Fragile

Pilot: Zjisti, jaká jsi osobnost (Fragile)

Pilot: Zjisti, jaká jsi osobnost (Fragile

Pilot: Zjisti, jaká jsi osobnost (Fragile)

Cílová skupina se s navrženým kreativním konceptem ztotožnila a výsledky osobnostních testů se díky tomu staly virální. Na Facebooku agentura využila nepublikovaných postů odkazujících na českou a slovenskou microsite proto, aby zasáhla novou cílovou skupinu a zachovala si komunikační styl se skupinou stávající. Výsledky na Facebooku hodnotí agentura jako nadprůměrné. Míra prokliku se blížila ke 2 %. U celkového srovnání Facebooku a Instagramu v Česku můžeme pozorovat velký zájem o příspěvky - míra prokliku v obou případech přesáhla 1,2 %.

Počet dokončených testů osobnosti předčil odhady a dosáhl výsledku 62.000. Z toho celkem 66 % návštěv microsite dokončilo test osobnosti. U Instagramu bylo dokončení na úrovni 83 %. „Získali jsme 19.115 emailových adres, tedy víc než 30 % z celkově dokončených testů. S těmito kontakty dál udržujeme komunikaci v podobě obsahových newsletterů propojených s produktem a tématem studia. V roce 2018 díky kampani došlo k nárůstu prodeje produktu Pilot G-2 o 287 %,“ vypočítává agentura Fragile.

Kampaň získala několik ocenění. V obsahové soutěži Fénix content marketing vyhrála 1. místo v kategorii Social Media. Porota kladně hodnotila zejména kvalitně zpracovaný kreativní koncept a pochopení cílové skupiny. Dvě prvenství kampaň získala v soutěži Internet Effectiveness Awards v kategoriích Social Media a Spotřební zboží a služby B2C. Kampaň uspěla hlavně díky dobře zpracované kreativě, která přinesla jasné výsledky.

Zleva Daniel Seman, Eliška Kmochová, Klára Stehlíková, Renata Unger, Daniel Čížek

S kampaní Pilot G-2 agentura Fragile v soutěži Fénix content marketing 2019 vyhrála kategorii Social Media. Zleva Daniel Seman, Eliška Kmochová, Klára Stehlíková, Renata Unger, Daniel Čížek

Daniel Seman (art director, Fragile), Eliška Kmochová (projektová manažerka kampaně, Fragile), Renata Unger (marketingová a produktová manažerka společnosti Václav Čížek)

S kampaní Pilot G-2 agentura Fragile v soutěži Internet Effectiveness Awards 2019 vyhrála kategorii Social Media a Spotřební zboží a služby B2C. Zleva Daniel Seman (art director, Fragile), Renata Unger (marketingová a produktová manažerka společnosti Václav Čížek), Eliška Kmochová (projektová manažerka kampaně, Fragile)

Zjisti, jaká jsi osobnost
Kreativní agentura
Značka
Nasazení
16. 10. 2018 - 13. 11. 2018
Mediamix
Creative director
Project manager