Jako každý rok: newsletter, o který si tolik píšete, budeme v červenci a v srpnu posílat jen v pondělí.

Piráti přemlouvají vnoučata a burcují průvodem s harmonikou

Česká pirátská strana před eurovolbami variuje starý motiv a přidává rozšířenou realitu.

  • 20. 05. 2019 14:45

Evropa potřebuje Piráty
Produkční agentura
Značka
Nasazení
03. 03. 2019 - 25. 05. 2019
Obor
Stratég kampaně, copywriter spotu Přemluv vnuka
Copywriter spotu Evropa potřebuje piráty
Copywriter třetího spotu
Social media manager

Do Evropského parlamentu jde Česká pirátská strana s heslem Evropa potřebuje Piráty. Součástí kampaně jsou spoty, nový volební autobus, rozšířená realita v propagačních Pirátských listech i petice ve věci důstojného zastupování Česka v Evropské unii. Priority shrnuje web Evropapotrebuje.cz. „Agentury téměř nepoužíváme, vše tvořím já, stratég kampaně Tomáš Mrkvička, náš mediální tým a externí grafici,“ přiblížila Médiáři volební manažerka Martina Kavanová. Copy jednotlivých spotů psali zmíněný Mrkvička, dál kreativní ředitel agentury Brain One Marek Linhart a také Jiří Boudal známý jako manažer iniciativy Rekonstrukce státu. Spot Přemluv vnuka, přemluv vnučku je variací na agitační spot Přemluv bábu! z roku 2010. Režie prvních dvou spotů se ujal tým produkční agentury Strop Media, kterou rovným dílem spoluvlastní Tomáš Vyhnánek a Adam Štrojsa, hudební video režíroval Jan Látal.

„V kampani se také tradičně opíráme o silnou dobrovolnickou síť, kontaktní kampaň po celé republice a Pirátské listy, ve kterých jsme nově využili rozšířené reality – po namíření chytrého telefonu na titulní stranu novin se objeví moje animovaná figurka s výzvou k volbám,“ představil hlavní nástroje kampaně předseda Pirátů Ivan Bartoš. Pro zobrazení postavičky není třeba stahovat do telefonu žádnou aplikaci, stačí otevřít v prohlížeči stránku Evropapotrebuje.cz/AR, na kterou odkazuje také vytištěný QR kód a zamířit fotoaparát na znak na titulní stránce novin. Animovaný Bartoš, který reaguje na skutečný pohyb novin, čtenáři řekne, proč volit Piráty ve volbách do Evropského parlamentu. „Aby rozšířená realita fungovala přímo z prohlížeče mobilního telefonu, vyvinuli jsme vlastní technické řešení za pomoci existujícího kódu z open source knihovny,“ vysvětluje Miroslav Papež, vývojář a autor systému. Program Pirátů přibližuje hravou formou takzvané peksaso, odkazující na Mikuláše Peksu, jednoho z lídrů kandidátky. Peksaso ilustroval Vojtěch Woody Troják a rozdává se na volebních stáncích.