V úterý 21. ledna 2020 proběhne v pražském kině Atlas další ročník Digiveletrhu, naší každoroční přehlídky, co komunikační agentury chystají na další rok. Agentury i klienti, můžete se hlásit.

„Prasátko letos spatříte ve hvězdách.“ Vánoční spot Kofoly dostal nový konec

Propagaci limitovaných edic v závěru spotu nahradila samice prasete divokého Zlatuška.

  • 21. 11. 2019 13:15

Prasátko 2019
Kreativní agentura
Produkční agentura
Značka
Nasazení
23. 11. 2019
Mediamix
Creative director
Art director
Account director
Account manager

„Já nemusím, já už ho vidím!“ Vánoční reklamní spot Prasátko značky Kofola se vysílá od roku 2003. Letos poprvé nabývá příběh divokého prasátka nového rozměru. „Naše reklama se stala tak trochu ikonou Vánoc. Navazuje na symboliku čarovného Zlatého prasátka, které chce na Štědrý večer spatřit každý. V letošní kampani jsme tento motiv posunuli ještě dál,“ vysvětluje Lucia Tarbajovská, marketingová manažerka Kofoly. „Na noční obloze se díky kouzlu prasátka rozsvítí zcela nové souhvězdí, souhvězdí Prasátka, díky kterému bude moci Zlaté prasátko zahlédnout skutečně každý. A to nejen o Vánocích. Stačí jen najít Velký vůz a správně pospojovat hvězdy v souhvězdí Velké medvědice,“ dodává.

Kofola přidává k vánočnímu spotu vizuál se souhvězdím Velké medvědice

Kofola přidává k vánočnímu spotu vizuál se souhvězdím Velké medvědice

Kofola přidává k vánočnímu spotu vizuál se souhvězdím Velké medvědice

Kofola přidává k vánočnímu spotu vizuál se souhvězdím Velké medvědice

Nové vyústění dobře známého příběhu nahrazuje každoročně nasazované závěry spotu, ve kterých se představovaly vánoční limitované edice Kofoly. Ty vznikly i letos - jsou jimi vánoční koření a jablko se skořicí -, spot je ale neakcentuje. „Rozhodli jsme se věnovat adventní čas kouzelnému příběhu, jehož hlavní zvířecí hrdinkou je prasátko Zlatuška. To ztvárnila šestiletá samice Bublina, která si ve spotu zahrála i se svým trenérem Radimem,“ popisuje obsazení Martin Macoun, senior brand manažer Kofoly.

Bublina v roli Zlatušky

Hlavní zvířecí postavu vánočního spotu, Zlatušku, ztvárnila šestiletá samice prasete divokého. Narodila se v oboře Žleby a nyní žije v záchranné stanici ve východních Čechách. Váží asi 80 kilogramů a patří mezi velké gurmány. Před kamerou není žádným nováčkem - na kontě má roli ve filmu Přes kosti mrtvých pod režijním vedení Agnieszky Holland, seriál pro BBC Britannia, slovenský film Cuky Luky a také seriál Strážmistr Topinka.

Natáčení probíhalo v říjnu u Českého Šternberka. Pro dokreslení zimní atmosféry bylo potřeba zajistit umělý sníh. To ale zdaleka nebyla hlavní výzva. „Při postprodukci letošní dohrávky jsme postupovali tak, aby její výsledná podoba co nejvíc odpovídala době, kdy vznikl původní spot, tedy v roce 2003,“ vysvětluje kreativní ředitel David Suda z agentury WMC Grey, která pokračování příběhu tvořila. Spot vznikl v režii Roberta Hloze, který už má na kontě jednu z letních reklam Kofoly (Klíště z roku 2017). Spolu s WMC Grey se na spotu podílela produkce Dawson.

„Naše Zlaté prasátko patří už neodmyslitelně k adventu. Je rodinným stříbrem kampaní Kofoly a není tedy důvod ho měnit. Dát starému příběhu ale nový impuls jsme vnímali jako velkou výzvu a těšíme se na reakce spotřebitelů,“ doplnila Tarbajovská. Vánoční kampaň startuje 23. listopadu a poběží do Vánoc. Návod, jak a kde spatřit Zlaté prasátko na noční obloze, bude kromě televize na etiketách produktů a materiálech v místě prodeje.

Kofola má letos na Vánoce kromě varianty Original příchutě koření a jablko se skořicí

Kofola má letos kromě varianty Original limitky Vánoční koření a Jablko se skořicí