Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

Pouliční fotbal v Barceloně zachytil pro Nike režisér Vacke s českou produkcí

Pro značku oblečení Nike natáčel přímo v ulicích španělské metropole československý štáb.

  • 27. 10. 2020 16:30

Komunita španělských pouličních fotbalistů Street Football x Barcelona zaujala značku sportovního oblečení Nike, která pouliční fotbal systematicky podporuje. Spolupráci značky Nike a barcelonské street fotbalové komunity a hlavně nespoutanost a osobitost tohoto sportu představuje spot s názvem I have everything. Jeho realizaci zaštítila česká produkce Creative Embassy ve spolupráci s Nike, No Limits Collective a Belushis. Režisérem spotu, jehož užití se plánuje zejména na sociálních sítích i na screeningových plochách při turnajích a v rámci instore, je Luboš Vacke.

V době, kdy byly vzhledem ke koronavirové pandemii celosvětově přerušeny velké sportovní akce, zůstává pouliční fotbal vyhledávanou aktivitou. Kreativní koncept a z něho vycházející heslo kampaně  (Když mám míč, mám všechno neboli When I have a ball, I have everything) vznikl v Česku, a street fotbalisti z Barcelony si slogan následně vzali za svůj. Natáčelo se přímo v centru Barcelony, a ve spotu si kromě street fotbalistů z různých koutů světa zahrál například Edward Van Gils, který je považován za světovou špičku pouličního fotbalu a je také součástí týmu samotného Ronaldinha. Kromě české produkce Creative Embassy se na výrobě významnou měrou podílel československý štáb.

„Pro pouliční fotbal není, na rozdíl od toho klasického, nejdůležitější počet gólů, ale jde o to spíš najít co nejkreativnější způsob, jak obehrát spoluhráče. Záleží na osobitosti jednotlivých hráčů. To nás s Tomášem Novotným inspirovalo pojmout spot jako koláž, vycházející z různorodosti jednotlivých street fotbalistů a z pocitů, které při hře zažívají,“ říká režisér a spoluautor kreativního konceptu Luboš Vacke.

Spot kromě dynamických záběrů na pouliční fotbalový turnaj zaujme videoefekty a animovanými prvky - ať už se jedná o užití loutek nebo kreslenou animaci frame to frame. V jednom ze záběrů dokonce ožije tematické tetování legendy pouličního fotbalu Edwarda Van Gilse, jemuž se po krku rozběhne jeho kreslené já, aby ukázalo, co všechno s míčem dokáže. „Klasický animační postup zoetrope jsem měl ve svém tvůrčím šuplíku už dlouho, ale pořád jsem čekal na tu správnou příležitost, kdy ho budu moci použít. Ve spolupráci s tatérkou Petrou Brkic z One Love studia vznikla série ručně kreslených “tetování”, které jsme v postprodukci aplikovali na fotbalistův krk tak, aby se rozhýbala,” dodává Luboš Vacke.

I have everything! / Lo tengo todo!
Produkční agentury
Značka
Klient
Mediamix
Kreativa, režie, střih
Výkonný producent
Production manager
Produkční
4K VFX, animace, compositing
Hudební producent
2D animation supervisor
Character development, 2D animator
Grafický design