Proč děláme web, denní newsletter, týdenní Katovnu a nově též měsíční souhrny? Poslechněte si.

Praha spouští svou kampaň k očkování proti covidu, s vizuály zdarma od DDB

Na nejnákladnější fázi pro podporu očkování vyčlenilo hlavní město přibližně 600.000 Kč.

  • 09. 02. 2021 14:30

Vizuál kampaně Prahy k očkování proti covidu, od DDB Prague

Vizuál kampaně Prahy k očkování proti covidu, od DDB Prague

Vizuál kampaně Prahy k očkování proti covidu, od DDB Prague

Vizuál kampaně Prahy k očkování proti covidu, od DDB Prague

Vizuál kampaně Prahy k očkování proti covidu, od DDB Prague

Vizuál kampaně Prahy k očkování proti covidu, od DDB Prague

Vedení hlavního města Prahy společně se agenturou DDB Prague, která vytvořila kreativní koncept a poskytla vizuály zcela zdarma, představilo kampaň k očkování proti nemoci covid-19. Kampaň se zaměřuje výhradně na motivaci široké veřejnosti k očkování, ochranu vlastního zdraví a zdraví blízkých a také vidinu návratu k běžnému způsobu života. „Věříme v sílu emocí, z čehož jsme při vytváření kampaně vycházeli. Jejím hlavním motivem je touha žít jako dřív. Právě ta nás jako společnost spojuje i v této jinak rozhádané době. Zároveň však kampaň odkazuje i na zdroje, které poskytnou lidem potřebné racionální argumenty a fakta,“ vysvětluje ředitel DDB Darko Silajdžić.

Kampaň v úterý 9. února začala v ulicích města a je vedena jako nízkonákladová, na nejnákladnější fázi pro podporu očkování vyčlenilo hlavní město přibližně 600.000 Kč, do kterých je zahrnuta jak samotná kampaň, tak vytvoření, provoz a rozvoj webové aplikace ockovani.praha.eu, tak spot pro seniory, licence na fotografie, vytištění vizuálů pro plochy městského mobiliáře, pronájem dalších ploch, prostor v rádiích, tištěných i online médiích a pronájem obrazovek v budovách nemocnic v hlavním městě. Vizuální kampaň v ulicích začala v úterý 9. února. Od poloviny února pak budou nasazeny rádiové spoty a využit prostor v tištěných, online médiích a dalších plochách.

První sada vizuálů bude pracovat s motivy rodiny, podnikání a vzdělávání. „Koronavirus se našich životů nejrůznějšími způsoby dotýká už téměř rok. Je nutné, aby lidé v této náročné situaci neztráceli naději, že můžeme nemoc společnými silami překonat. To je právě cílem představené kampaně – ukázat, že návrat k životu, na který jsme byli zvyklí, je možný, a výrazně k tomu může pomoci právě očkování. Je to svobodné rozhodnutí každého z nás a mělo by být učiněno na základě relevantních informací, které jsou dostupné například na ockovani.praha.eu. Podle mého názoru v této situaci přínosy očkování dalece převyšují jeho možná rizika,“ prohlásil primátor Prahy Zdeněk Hřib.

„Po roce se dostáváme do kritické fáze boje s pandemií covid-19. Lidé jsou unaveni, přejí si návrat k normálnímu životu. Zároveň ale jsou lidé vystaveni množství neodborných názorů, konspiračním a dezinformačním kampaním, které ohrožují důvěru lidí v očkování. Právě očkování je přitom tou nejrychlejší cestou, jak se vrátit k běžnému, svobodnému životu tak, jak jsme jej znali před pandemií. Představovanou kampaní k očkování mimo jiné suplujeme vládu České republiky, která v komunikaci s občany tragicky selhává,“ říká náměstek primátora pro oblast bezpečnosti Petr Hlubuček.

Praha pro kampaň využije vlastní reklamní plochy městského mobiliáře. Náklady vzniknou v tomto případě pouze s tiskem vizuálů za částku 11.400 Kč. V minulých dnech bylo představeno také video se seniory, které pro metropoli natočila společnost Boki Production za cenu 37.820 Kč bez DPH. Využity budou také obrazovky v nemocnicích na území hlavního města Prahy. Za jejich pronájem zaplatí pražský magistrát na měsíc necelých 50.000 Kč. Za web ockovani.praha.eu, jenž zahrnuje novinky o očkování, základní informace, vyvracení mýtů i jednoduchý návod k registraci na očkování a který byl vytvořen městskou společností Operátor ICT, hlavní město celkem zaplatilo 114.400 Kč bez DPH a měsíční správa vyjde na 22.980 Kč.

„Očkování bude skutečně účinné jen ve chvíli, kdy bude očkován dostatečný podíl obyvatel, to z velké části zahrnuje i ty, které onemocnění covid-19 přímo neohrožuje a jejichž motivace k očkování může být právě proto nižší. Z toho důvodu jsme se rozhodli realizovat informační kampaň, která nyní přichází do veřejného prostoru. Chceme být Pražanům oporou v jejich váhání a podpořit jejich rozhodnutí vlastním očkováním posílit celou společnost, zejména nejohroženější skupiny obyvatel, jakými jsou senioři, lidé se sníženou imunitou a další. Sázíme také na spolupráci s praktickými lékaři, o nichž z výzkumu veřejného mínění víme, že díky velké důvěře svých pacientů mohou velmi pozitivně ovlivnit rozhodnutí očkovat se,“ popisuje Milena Johnová, radní Prahy pro oblast zdravotnictví a sociální politiku.

„Jelikož se nacházíme v situaci, kdy se nemůžeme spolehnout jen na osvětovou kampaň státu, jsem rád, že se Praha rozhodla vydat i vlastní cestou. Podle nedávného výzkumu se chce nechat očkovat 65 % Pražanů, což je stále nedostatečné číslo. Proto je důležité pokusit se zbývající část lidí nenásilně přesvědčit a informovat. Obzvlášť, vezmeme-li v potaz, že 81 % Pražanů se zajímá o informace o očkování, přesto 42 % Pražanů má pocit nedostatku informací. Pevně věřím tomu, že se podaří tyhle mezery komplexní informační kampaní zaplnit,“ prohlašuje předseda zastupitelského klubu Spojené síly pro Prahu Jiří Pospíšil.

Kromě DDB se do spolupráce bezplatně zapojila řada dalších subjektů. Dopravní podnik hlavního města Prahy vyčlenil pro umístění vizuálů prostor v prostředcích MHD, na stojanech a nástěnkách v metru, hlášení v metru nebo prostor v zaměstnaneckém newsletteru se zásahem asi 10.000 zaměstnanců. Bezplatnou pomoc poskytl také Svaz provozovatelů venkovní reklamy formou digitálních i klasických CLV nosičů na exponovaných nástupištích metra a LED obrazovky na frekventovaných úsecích komunikací. Do spolupráce se zapojily i vybrané obchodní řetězce, například Kaufland či Lidl, momentálně se řeší konkrétní rozsah spolupráce.

„Nabídku volného využití vizuálů formou otevřených dat směřujeme i na Asociaci krajů České republiky, abychom jim pomohli v této nelehké době šetřit náklady a čas. Všechny kraje mají společný cíl, a tak mohou využít profesionálních vizuálů, které nám pomohla vytvořit agentura DDB Prague,“ uzavírá ředitelka odboru médií a marketingu pražského magistrátu Jana Berková.

Způsob, jak začít žít jako dřív
Kreativní agentura
Produkční agentura
Značka
Nasazení
09. 02. 2021