Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

„Pravý Vánoce jsou hned po Vánocích.“ Vodafone uvádí spoty s rodinami z castingu

Mobilní operátor Vodafone letos k Vánocům naděluje data, kampaň tvoří agentura McCann.

  • 19. 11. 2020 11:30

V polovině srpna odstartoval Vodafone nový komunikační koncept Domácnosti, v němž kromě komunikace Gigabit internetu formou autentických komentářů a výpovědí odstartoval i castingovou výzvu na členy své nové „Giga rodiny“. Tu se na základě zaslaných videí podařilo najít a pod taktovkou režiséra Ondřeje Sokola se s novými hereckými aktéry lze seznámit v aktuální vánoční kampani Vodafonu.

„Zájem zahrát si v reklamách předčil všechna očekávání. Do castingu se přihlásily desítky jednotlivců, párů i rodin z celého Česka. A v polovině října se v prostorách agentury Locall Casting uskutečnilo setkání s režisérem a produkčním týmem, kde za přísných covidových opatření proběhlo užší kolo výběru budoucích hereckých aktérů. Protagonisty televizní vánoční kampaně se po důkladném výběru a diskusi s přihlášenými nakonec stali bratři Sam a Max, které diváci mohli zahlédnout už v srpnové kampani. Hlavním cílem však bylo ukázat Vánoce autentické rodiny, a tak kluky doplnila jejich maminka Michaela, pro kterou bylo natáčení premiérou, ta totiž jako překladatelka a profesorka indonézštiny doposud s filmem žádnou zkušenost neměla,“ uvádí agentura McCann, která kampaň vytvořila.

Do digitální části kampaně byli pak obsazeni další vybraní účastníci castingové výzvy, kteří myšlenku Vánoc rozvádějí v krátkých online spotech, vánočních advertorialech a rádiových spotech. Výběr jde od mladého páru cestovatelů – Václava a Hany Šimkových, čekajících na Vánoce narození miminka, kteří představují dárek v podobě superrychlého pevného internetu na doma, přes moderní seniorku Hanu Hagenovou, pro níž nejsou videohovor nebo jiné technologické vychytávky překážkou, až po rodinu Duškových. Ti jsou důkazem toho, jak může vypadat debata nad výběrem klasických pohádek. Vojta Lopour zase díky znalosti znakové řeči popřeje skrze obrazovku krásné svátky nejen své babičce, ale i všem divákům.

Celý koncept kampaně je postavený na nápadu Ty pravé Vánoce jsou až po Vánocích. Ten je dramatizován skrze autentické výpovědi zmíněných malých bratrů a jejich maminky. „Věříme, že divák se s pocity našich aktérů ztotožní, což ostatně nebylo ponecháno náhodě. Ideu kampaně jsme si mezi vybranými účastníky castingu otestovali formou minivýzkumu na téma, jak je období Vánoc - pomyslných svátků klidu a pohody - mezi lidmi skutečně vnímáno a co všechno těm pár vysněným kouzelným dnům předchází,“ říká ke kampani Lucie Srbková, group account director McCann Prague.

„Vodafone je značka, která ctí základní lidské hodnoty, jako je opravdovost, férovost a slušnost. Věříme, že se nám tento postoj podaří skrze netradiční autentickou formu komunikace a její tonalitu vyjádřit. Toto je cesta, kterou bychom se rádi nadále ubírali,“ prohlásila za Vodafone Vladimíra Doleželová, manažerka značky a kampaní. Právě proto operátor přináší o letošních Vánocích „Giga kolekci“ dárků, které mají zákazníkům ulehčit od všech vánočních starostí a v době svátečního klidu je i pobavit.

Účinkující ve vánoční kampani

Budimanovi

Budimanovi

Vojta Lopour

Vojta Lopour

Duškovi

Duškovi

Hana Hagenová

Hana Hagenová

Šimkovi

Šimkovi

Rozhovory s účinkujícími

Rozhovory s účinkujícími

Spoty určené pro internet

Tiskové inzeráty

Vodafone: Giga Vánoce (McCann Prague)

Vodafone: Giga Vánoce (McCann Prague)

Vodafone: Giga Vánoce (McCann Prague)

Vodafone: Giga Vánoce (McCann Prague)

Vodafone: Giga Vánoce (McCann Prague)

Vodafone: Giga Vánoce (McCann Prague)

Giga Vánoce
Kreativní agentura
Mediální agentura
PR agentura
Značka
Nasazení
18. 11. 2020 - 31. 12. 2020
Chief creative office
Group creative director
Account director
Account director
Account manager
Account manager
Social media manager
Copywriter
Copywriter
Art director
Motion design
Motion design
Fototograf