Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

Pražská záchranka nasazuje náborové spoty se Zelinkou, režíroval je Klusák

Marek Zelinka a Vít Klusák pomohli s dvěma spoty, které lákají nové pracovníky záchranky.

  • 22. 09. 2020 15:10

Akční scéna

Akční scéna

Had ve střevech

Had ve střevech

Mezi záběry

Mezi záběry

Vít Klusák při natáčení

Vít Klusák při natáčení

Vít Klusák za monitorem

Vít Klusák za monitorem

Záchranka snů

Záchranka snů

Marek Zelinka s jahodou

Marek Zelinka s jahodou

Marek Zelinka v ohni

Marek Zelinka v ohni

Rozdíly mezi představami a realitou práce u záchranné služby jsou ústředním tématem nové náborové kampaně Zachraňuj v Praze, kterou v úterý 22. září spustila pražská záchranka. Dvojici klipů natočil režisér Vít Klusák se svým týmem ze společnosti Hypermarket Film. Filmaři sami nabídli, že budou pracovat bez nároku na honorář a zdarma zapůjčili i potřebnou techniku. Hlavní postavou spotů je v roli roztržitého „super záchranáře“ tanečník, choreograf a herec Marek Zelinka, vítěz jedné z řad taneční soutěže StarDance.

„Metropole se rozrůstá a my plánujeme rozšiřovat síť výjezdových základen i posilovat zdravotnický tým, abychom i nadále dosahovali vynikajících dojezdových časů. Zároveň chceme poukázat i na realitu práce u záchranné služby, která se často rozchází s představami, které absolventi zdravotnických oborů mají,“ říká Petr Kolouch, ředitel Záchranné zdravotnické služby hl. m. Prahy.

Záchranka chce své řady rozšířit především o zdravotnické záchranáře a dispečery, kterým nabízí atraktivní zaměstnanecké benefity. „Uchazečům na rovinu říkáme, že práce u záchranky není vždy jako v akčním filmu a že jim čas od času nebude do tance, zároveň ale budou dělat práci snů, která má navíc smysl,“ uvádějí představitelé služby. „Víta Klusáka jsme původně jen oslovili s prosbou o konzultaci našeho námětu, načež nám filmaři z jeho společnosti Hypermarket Film nabídli, že pro nás spoty natočí bez nároku na honorář. Vše jsme stihli natočit během jednoho dlouhého natáčecího dne za 19 hodin. Několik dnů pak zabrala postprodukce.“

Zdravotníci záchranné služby zasahují u vážných případů, kdy jde o život, ale podstatnou část jejich pacientů tvoří také například chronicky nemocní senioři, kteří se momentálně nemají na koho jiného obrátit. Jen v Praze tvoří lidé starší 60 let přibližně polovinu pacientů záchranné služby. „Česká populace stárne a musíme počítat s dalším nárůstem chronicky nemocných, kteří budou potřebovat naši péči. Ve spolupráci s vedením hlavního města pracujeme na řešeních, která nám v budoucnu pomohou. Osvědčil se nám ‚létající krizový tým‘, který zjara poskytoval pomoc například v domovech seniorů, a jednáme i o spuštění lékařské služby, která by za pacienty dojížděla domů. Další inspiraci pro péči o pacienty v domácím prostředí nabízejí například skandinávské země,“ dodává Petr Kolouch.

„Vyhýbám se natáčení reklam, ale tohle nešlo odmítnout. Pražští záchranáři jsou totiž nevídaně schopná parta, a ačkoliv jsme disponovali rozpočtem blížícím se nule, pomohli nám dát dohromady natáčení, které by normálně stálo majlant. A navíc to byla nepopsatelná legrace,“ říká k natáčení režisér Vít Klusák. Na filmovém place se vystřídal ostřílený štáb, pyrotechnici, krotitelé hadů, akrobat a samozřejmě i velký tým záchranářů. Všichni tvůrci spotu se vzdali svých honorářů.

Zachraňuj v Praze
Kreativní agentura
Produkční agentura
Nasazení
22. 09. 2020
Mediamix