Příroda nad zlato. Šetrnější lahev Pilsner Urquell ušetří odpad o váze 530 jelenů

Kampaň od Triadu znázorňuje ekologičnost nového balení piva přirovnáním ke zvířatům.

  • 10. 03. 2021 21:50

Pilsner Urquell mění etikety lahví za ekologičtější a v doprovodné kampani od agentury Triad upozorňuje na důležitost takových změn pro přírodu. Kampaň stojí na myšlence, že i detail může být velká věc a každý krok na cestě za lepším životním prostředím se počítá. „Věříme tomu, že i detail může být velká věc. Důležitou roli v naší kampani proto hraje exekuce. Ta zapamatovatelnou formou ukazuje a zdůvodňuje změny, kterých by si spotřebitel sám možná ani nevšimnul,” říká čerstvý kreativní ředitel Triadu Rado Jankovič.

Vizuálně kampaň pracuje s digitálně rozhýbaným symbolem jelena a ušetřený nerecyklovatelný odpad přirovnává k váze dospělého zvířete – za každý rok s novými etiketami Pilsner Urquell nevyprodukuje 106 tun odpadu, což je váha 530 jelenů: „Aby nebyl pro diváky číselný údaj úplně abstraktní, zvolili jsme pro lepší představu přirovnání k jelenovi. Vybrali jsme ho nejen jako symbol českého a slovenského lesa, ale hlavně proto, že je častým a nejtěžším trvale žijícím druhem na našem území.“

Kvůli odstranění zlaté fólie z hrdla lahve pracuje kampaň Triadu s claimem Příroda nad zlato, který se i ve formě hashtagu #prirodanadzlato prolíná celým obsahem kampaně. „Z pohledu designu jde sice o malou změnu, v dlouhodobém kontextu má ale pro přírodu velký dopad a toto sdělení jsme volili jako ústřední i pro kampaň, která změnu komunikuje,” vysvětluje senior brand manažerka Pilsner Urquell Zuzana Dudová

Kampaň se v průběhu března objeví v televizi, online a v obchodech. Značka připravuje i méně tradiční kanály – ve spolupráci s českými i slovenskými designéry připravuje udržitelnou kolekci oblečení, díky které se lidé budou moci sami zapojit a podpořit organizace, které se zabývají ochranou životního prostředí. Výtěžek z prodeje kolekce poputuje prostřednictvím neziskového sektoru na podporu přírody.

Kromě toho Triad připravuje jako součást kampaně i rozšířenou realitu – po namíření kamery telefonu na lahev se objeví animace s jelenem, která pomůže vysvětlit změnu a její dopady spotřebitelům.

Nová lahev Pilsner Urquell

Nová lahev Pilsner Urquell

Někdy i detail může být velká věc
Kreativní agentura
Mediální agentura
PR agentura
Produkční agentury
Značka
Nasazení
08. 03. 2021
Mediamix
Account director
Creative director
Graphic designer
Strategy director
Strategy director
Social media brand manager