V únoru vydáme desetiročenku, tištěný speciál Médiáře. Bude chtít svůj výtisk? Napište si o něj.

„První český 3D tištěný dům.“ Kampaň s Prvokem od Buřinky rezonovala ve světě

Unikátní dům se objevil v 500 výstupech v 55 zemích na všech světadílech.

  • 08. 12. 2020 12:00

Prvok od Buřinky: mapa mediálních výstupů

Prvok od Buřinky: mapa mediálních výstupů

Stavební spořitelna České spořitelny (Buřinka) letos vsadila na spolupráci s umělci a vědci. Cílem spolupráce s týmem sochaře Michala Trpáka bylo nastartovat změny ve stavebnictví a v bydlení. Společně v červnu za 48 hodin „vytiskli“ Prvoka, který představují jako „první český 3D tištěný dům“. Projekt díky tomu zmiňují média na všech světových kontinentech. Doma i v zahraničí rezonovalo téma v 500 výstupech s dosahem až půl miliardy čtenářů. Podle výzkumu Buřinky projekt bez reklamní podpory zaznamenalo 40 % Čechů. Kampaň vedla AMI Communications, komunikaci na sociálních sítích zajistil Dotcom.cz.

Sektory stavebnictví a bydlení jsou zatíženy nemalými problémy, které jsou nově umocněny pandemií. I proto se Buřinka experiment rozhodla uspíšit a ukázat, že 3D tisk může pružně reagovat na aktuální překážky ve stavebnictví a přivést do oboru nutné inovace. Prototyp 3D tištěného domu z betonu vznikl, i přes veškerá omezení způsobené covidem, za půl roku. „Tak skvělou odezvu na Prvoka, jak u nás tak v zahraničí, jsme nečekali,“ říká Monika Kopřivová ze Stavební spořitelny České spořitelny.

„Kampaň jsme stavěli zejména na autenticitě a zprostředkování zážitků s 3D tiskem, což bylo v některých měsících možné pouze online. Odhalovali jsme médiím a veřejnosti proces tisku v každé jeho fázi. Včetně problémů, které jsou s technologií zatím spojené. Dosahovali jsme toho eventy v ‚laboratoři‘, spoluprací s nezávislými odborníky, několika vlnami mediální komunikace, včetně streamovaných tiskových konferencí, a produkcí videí,“ uvádí Tereza Syslová, account director z AMI Communications.

„S každou novou technologií přichází změna, které se lidé instinktivně brání. Lidé se například obávali, že 3D tiskem tištěné domy vezmou práci standardním stavebním profesím. Našim úkolem bylo v online komunikaci intenzivně vzdělávat a vysvětlovat vizi tvůrců a současně komunikovat Buřinku jako generálního partnera projektu. Živou diskuzi kolem Prvoka jsme motivovali skrz unikátní obsah, interaktivitu, soutěže a postupné odhalování výhod technologie. Moderovaná diskuze nám pomáhala zvýšit celkový zásah kampaně,“ doplňuje Peter Podolinský z agentury Dotcom.cz.

Odhalení Prvoka

Odhalení Prvoka

Prvok na konci října opustil Střelecký ostrov, kde se zabydlel na dva a půl měsíce. I díky jeho umístění na pontonu na Vltavě v centru Prahy projekt bez reklamní podpory zaznamenalo 40 % Čechů. Plovoucí dům z 3D tiskárny nastartoval bouřlivou diskusi se 100.000 komentáři a reakcí online. „Z naší analýzy proveditelnosti vyplývají další výzvy, které před námi stojí, aby se 3D tisk betonem stal běžnou součástí bydlení. Prvok nebyl planým výkřikem, Buřinka chce být akcelerátorem v této oblasti i nadále,“ prohlašuje Monika Kopřivová.  

Prvok od Buřinky
Produkční agentury
Značka
Nasazení
01. 04. 2020 - 30. 09. 2020
Mediamix
Creative director, režie spotů
Account director
Event a PR manager