Proč děláme web, denní newsletter, týdenní Katovnu a nově též měsíční souhrny? Poslechněte si.

První spotřebitelská soutěž Jägermeisteru od Garpu zvedla prodeje o čtvrtinu

Agentury Garp a Dago využily při soutěžním lovu Xboxu hologram jelena, symbolu značky.

  • 30. 11. 2019 00:00
Paletový ostrov Jägermeisteru zahrnovala hologram jelena

Paletový ostrov Jägermeisteru zahrnovala hologram jelena

Jägermeister na podzim 2019 uskutečnil své historicky první spotřebitelské promo. Mělo vystihnout značku a její podstatu, chtěl klient. „Věděli jsme, že běžné výhry ze spotřebitelských soutěží nebudou fungovat. Esencí značky je parta kamarádů, co se vydává na lov nových zážitků. Byl čas posunout zážitky do nové dimenze,“ uvádí agentura Garp Integrated. Ta proto navrhla lov s novou zkušeností, v nové dimenzi – ve virtuální realitě! Dárkem v soutěži byla herní konzole Xbox a brýle pro virtuální reality. Spolu s virtuální realitou přišel nápad na hologram, aby vystavení na prodejních plochách v retailu vypadalo futuristicky. Vše doplnil televizní tag-on. Tak vypadala kampaň Ulov Xbox.

Jägermeister: Ulov Xbox (Garp Integrated)

Jägermeister: Ulov Xbox (Garp Integrated)

„Málokdy vás klient osloví s tím, že soutěže zásadně nedělá a vlastně asi ani žádnou nechce. Tohle zadání ale bylo přesně takové – vymyslete nám, jak prodat 350.000 lahví Jägermeisteru, a když se do toho nápadu okamžitě nezamilujeme, dáme na ně jenom slevu a žádná soutěž nebude. Spíš než tendr to byly nervy,“ uvádí executive director Garpu Adam Veselý. „Věděli jsme, že tohle musí být zásah rovnou na komoru. Žádné kup a vyhraj zájezd, skleničku nebo mikinu. Jägermeister je totiž lovebrand, který lidé neházejí do košíku podle slevy nebo aby vyhráli kšiltovky a panáky.“

„Popravdě – zrovna kšiltovky umí Jägermeister luxusní a fanoušci si je běžně a dobrovolně kupují. Jenže my jsme potřebovali něco, co zaujme i lidi, kteří normálně v obchodě na bylinný likér ani nepomyslí. Protože 350.000 lahví znamená v Česku zhruba malého panáka pro každého. Včetně nemluvňat,“ pokračuje Veselý. „Nakoukali jsme spoty, nemilosrdně jsme povraždili desítky vlastních nápadů. Až nám zbyl jenom jeden – nepřestávej lovit. Jenom ve verzi pro 21. století. Lov zážitků je pro Jägermeister klíčová hodnota. Vypozorovali jsme, že ve spotech meistři loví ve třech. A tak jsme se rozhodli otevřít novou dimenzi lovu. Lovit i ve třech rozměrech.“

Klient ústy senior trade marketing managera pro off-trade Michala Kadiláka souhlasil. Agentura proto chtěla, aby podání soutěže v obchodech bylo stejně radikální. Instore marketing měl zřejmě poprvé zažít sílu hologramů. Promo dostalo podobu velkého, trojrozměrného jelena, který se zdánlivě vznášel ve vzduchu. Vystavení, které podle námětu Garpu dala dohromady agentura Dago, nasbíralo řadu cen a stalo se i absolutním vítězem POPAI Awards 2019.

Paletový ostrov Jägermeisteru zahrnovala hologram jelena

Paletový ostrov Jägermeisteru zahrnovala hologram jelena

Kompromis neměl potkat ani doplnění televizního spotu (tag-on). „Nechtěli jsme jenom statický obrázek, který hlasitě křičí ‚Soutěž!‘ Naopak – použili jsme nákupní košík plný ledu, který se v originálním spotu řítí tunelem, a nechali z něj vypadnout namraženou výhru. Divák si ani nevšiml, že už se nedívá na původní spot,“ popisuje Adam Veselý z Garpu.

Výsledek? Zákazníci celkem nahráli 26.000 soutěžních účtenek, což bylo o třetinu víc, než kolik agentura na začátku odhadovala, a prodeje vzrostly oproti loňsku víc než o čtvrtinu, přesně o 27 %.

Ulov Xbox
Kreativní agentura
Mediální agentura
Produkční agentury
Značka
Nasazení
01. 10. 2019 - 11. 11. 2019
Creative director
Executive director
Account director
Digital retail / XR