Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

Raiffka se rozloučila s Arturem a přišla s novým konceptem Respekt, od DDB

Banka mění hlas Michala Dlouhého za Jiřího Dvořáka a ve spotu použila hudbu od Beatles.

  • 07. 01. 2020 05:30

Mezi svátky se na televizních obrazovkách objevil nový televizní spot Raiffeisenbank s názvem Respekt. Čtyřicetisekundový spot předznamenal reklamní kampaň na podporu nových osobních a podnikatelských účtů.

Banka se tak definitivně rozloučila s detektivem Arturem, který byl tváří reklamy po uplynulých pět let. Od nového roku své produkty a služby propaguje prostřednictvím nového komunikačního konceptu. Zachovává v něm vnímání Raiffeisenbank jako prestižní a klientsky orientované banky, která oslovuje i širší spektrum klientů.

„Víme, že vydělat si peníze není mnohdy snadné. Zároveň vnímáme, že pro naše klienty nejsou peníze pouze cílem jejich úsilí, ale jsou především prostředkem, který jim umožňuje žít život podle jejich představ. Nic není zadarmo. Proto se o naše klienty i jejich finance staráme s péčí a respektem,“ popisuje nový přístup ke komunikaci Hana Kovářová, ředitelka marketingu Raiffeisenbank.

Respekt je mottem nové reklamní kampaně, ve které klienti banky zažívají ve svém zaměstnání někdy těžké, někdy úspěšné momenty. Nicméně všichni se po náročném dni večer vracejí rádi domů ke svým blízkým.

Nový komunikační koncept dodala agentura DDB. „Silné emoce a storytelling dokáží přinést i skvělé výsledky,“ věří Radouane Hadj Moussa, chief creative officer pražské pobočky agentury DDB. Kreativa je postavena na černobílém emočním spotu, který natočila Amazing Production, a jehož režie se ujal Laurent Barthélemy, držitel nejprestižnější Lva ze soutěže festivalu Cannes Lions, který má za sebou spolupráci se značkami Google nebo Nike.

Použitá píseň ve spotech je coververze A Hard Day’s Night od The Beatles. Raiffeisenbank je tak první firmou v Česku, v jejímž spotu se hudba Beatles objevila. Svůj hlas spotu propůjčil herec Jiří Dvořák. Banka se tak rozloučila s hlasem Michala Dlouhého z předchozího konceptu s Arturem. O fotografie, které se následně v rámci kampaně objeví, se postaral Václav Jirásek.

Raiffeisenbank: Respekt (DDB Prague)

Raiffeisenbank: Respekt (DDB Prague)

Během tří dnů byl natočen imagový spot, spoty na osobní účty a podnikatelské účty a také další materiál, který banka využije pro další kampaně v průběhu roku 2020. Kromě televizního a online spotu se lidé s kampaní setkají i v dalších tradičních mediálních kanálech, jako jsou billboardy, plakáty nebo osvětlené reklamní panely na pobočkách.

Update kvůli koronaviru

Spot od 1. dubna běží na kanálech televize Nova i na internetu upravený, reagoval tak na aktuální situaci, kdy klienti vinou pandemie koronaviru nemají možnost řešit své požadavky návštěvou pobočky. „Mnoho klientů pracuje z domova, někteří museli na čas přerušit své podnikání. Ty všechny chceme prostřednictvím nového spotu ujistit, že jsme zde pro ně i v této nelehké době a mohou se na nás spolehnout. Navíc nemusí nikam chodit. Až 95 % věcí mohou vyřídit z bezpečí svého domova prostřednictvím mobilů či počítačů,“ uvedla k tomu mluvčí Raiffeisenbank Petra Kopecká.

Respekt
Kreativní agentura
Produkční agentura
Značka