V únoru vydáme desetiročenku, tištěný speciál Médiáře. Bude chtít svůj výtisk? Napište si o něj.

Rozbalte to, podpořte restaurace, radí Mattoni v čase původně koupeném pro sebe

„Možná si myslíte, že jsme to zabalili. A máte pravdu. Balíme to. Abyste to vy mohli doma rozbalit,“ sděluje značka balených vod ve spotu na podporu jídla ze zavřených restaurací.

  • 02. 12. 2020 13:20

Restauracím omezeným protipandemickými restrikcemi bude pomáhat kampaň Rozbalte to. Vyzývá lidi, ať podpoří objednávkou své oblíbené podniky a „rozbalí“ si doma jídlo připravené v restauraci. Projekt iniciovala značka minerální vody Mattoni. Spojila síly s televizí Nova, záštitu poskytlo ministerstvo průmyslu a obchodu.

Kvůli omezením zůstává otevřena přibližně polovina českých restaurací, které fungovaly v létě. Jídlo zákazníkům vydávají skrze výdejní okénka a oproti letním měsícům jsou podle Mattoni na zhruba čtvrtinových tržbách. Mnoho podniků už muselo propustit své zaměstnance, a ti hledají dočasné uplatnění v jiných odvětvích. „Mattoni je nedílnou součástí české gastronomie, proto chceme v obtížném období pomoci celému segmentu. Namísto plánované televizní kampaně na naše minerální vody uvádíme kampaň podporující všechny podniky v Česku, které rozvážejí jídlo domů nebo vydávají přes okénka. Na kampaň jsme věnovali veškerý rezervovaný mediální prostor. Připomeneme lidem, ať podpoří své oblíbené podniky objednávkou jídla domů,“ říká Alessandro Pasquale, generální ředitel Mattoni 1873.

„Výzva se obrací na nás všechny, abychom podpořili svoje oblíbené restaurace i teď, když se do nich nemůžeme posadit. Pořád v nás ale zůstává chuť na dobré jídlo, chuť dát si něco, co jsme si sami neuvařili, tak proč si neudělat hezký večer ‚jako v restauraci’ u sebe doma, třeba při sledování oblíbeného televizního pořadu,“ vysvětluje Hana de Goeij, konzultantka pro korporátní záležitosti a inovace televize Nova, předtím dopisovatelka amerického deníku The New York Times. „Výzva také zapadá do konceptu televize Nova Nastartujme Česko, který jsme spustili na jaře a jehož cílem je dávat prostor iniciativám, které chtějí napomoct udržení naší ekonomiky v chodu,“ dodává.

Kampaň začala 4. listopadu ve vysílání Novy a na jejím webu Tn.cz. Jejími ústředními postavami jsou skuteční představitelé pěti konkrétních gastronomických podniků, jež vaří jídla na rozvoz nebo mají výdejové okénko. Natáčelo se v Praze, Poděbradech, Kladně a Mladé Boleslavi, a to v provozech s tradiční i moderní českou gastronomií, v pizzerii nebo italské restauraci. Druhý spot se tentokrát vedle restaurací (asijské a italské) věnoval i kavárnám a cukrárnám. Vystupuje v něm například Komín Café Říčany a jeho majitelka Jitka Baťková. Celý život pracovala ve zdravotnictví jako zdravotní sestra, ale až letos si splnila svůj životní sen a s pomocí rodinných úspor začátkem roku konečně rozjela vlastní kavárnu. Už po dvou týdnech přišly jarní restrikce a kavárně tak místo vytváření stálé klientely zbyl jen prodej přes okénko. První lockdown říčanský podnik ještě ustál, ale teď při druhém už začíná mít opravdu potíže.

Do kampaně, jejíž první spot vznikl v čase dvou týdnů, vložila Mattoni za podpory Novy své vysílací časy původně nakoupené pro vlastní produktovou reklamu. Kampaň bude mít přesah na sociální sítě a je provázaná s webem www.rozbalteto.cz, kde se budou postupně objevovat další a další restaurace, které to navzdory nelehké situaci „nezabalily“.

„Každý máme sovu oblíbenou hospodu nebo restauraci, o které nechceme přijít. Rozhodl jsem se pomoci aspoň touto cestou všem kolegům, přátelům, známým, i neznámým, kteří mají se světem gastronomie něco společného,“ prohlásil Roman Vaněk, zakladatel Pražského kulinářského institutu, který 12 let ve svých kurzech vaření zprostředkovává široké veřejnosti kulinářské umění odborníků a špičkových šéfkuchařů z českých restaurací.

Mattoni: Rozbalte to (Lisbeth)

Mattoni: Rozbalte to (Lisbeth)

Mattoni: Rozbalte to (Lisbeth)

Mattoni: Rozbalte to (Lisbeth)

Mattoni: Rozbalte to (Lisbeth)

Mattoni: Rozbalte to (Lisbeth)

Mattoni: Rozbalte to (Lisbeth)

Mattoni: Rozbalte to (Lisbeth)

Rozbalte to
Kreativní agentura
Mediální agentura
Produkční agentura
Značka
Nasazení
04. 11. 2020 - 31. 12. 2020
Mediamix
Creative director
Account director