Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

Roztočenou spirálu agresivity na silnicích chce zastavit půlroční emotivní kampaň

„Kampaň reaguje na to, co je denně v silničním provozu – málo slušnosti, hodně agrese.“

  • 25. 09. 2020 12:50

Česká asociace pojišťoven: Agresivita zabíjí

Česká asociace pojišťoven: Agresivita zabíjí

Agresivita za volantem může mít tragické následky, varuje Česká asociace pojišťoven v nové preventivní kampani Agresivita zabíjí, na níž spolupracuje Besip i Policie ČR. Staví na emotivních televizních a rádiových spotech, popisujících konkrétní nebezpečné situace s fatálními následky, a to nejen pro samotné účastníky dopravních nehod, ale i pro jejich blízké. Spoty poběží v televizi od poloviny září do začátku března příštího roku s vánoční pauzou. Rozběhne se také bannerová reklama, kterou doplní i tištěná inzerce.

„Nechtěli jsme v kampani rozhodně nikoho poučovat. To v situaci, kdy si řidiči nechtějí připustit, že se agresivního chování sami dopouštějí, nemá smysl. Proto jsme se rozhodli vyprávět příběh o bezmoci. O bezmoci, kterou cítí oběť agresivního chování někoho, komu se za volantem zatmělo. Naproti tomu nevinná oběť ví, že se tragédie nevyhnutelně blíží, ale nemá šanci s tím cokoliv udělat. Věříme, že pokud si lidé takovou emoci z kampaně odnesou, příště se třeba raději párkrát nadechnou, než se pustí do nebezpečného předjíždění pomalejšího začátečníka na úzké silnici,“ uvádí Ondřej Drábek z BeefBrothers.

Češi často jezdí rychle, nedodržují bezpečnou vzdálenost a občas ani nedávají přednost tam, kde by měli. Málokdo si uvědomuje, že nebezpečné jsou i reakce ostatních řidičů na tyto situace. Průzkum České asociace pojišťoven ukázal, že sedm z deseti řidičů se alespoň někdy nechá vyprovokovat k agresivní jízdě. „Každý z nás to zná, každému z nás se to stává. Kdo kdy nebyl na pokraji toho, aby při řízení ztratil nervy, nebo naopak v situaci, že na něj někdo nevhodně troubil či gestikuloval? Naše společnost je pod tlakem a tato kampaň reaguje na to, co zažíváme v silničním provozu každý den – málo slušnosti, hodně agrese,“ vysvětluje výkonný ředitel České asociace pojišťoven Jan Matoušek.

Agresivita zabíjí
Kreativní agentura
Produkční agentura
Nasazení
17. 09. 2020
Mediamix