„Samozřejmě.“ Raiffka představuje nový komunikační koncept od Ogilvy

Banka opouští dosavadní ladění do černobílé, zaměří se na širší cílovou skupinu než dosud.

  • 20. 09. 2021 15:40
Raiffeisenbank: Samozřejmě (Ogilvy)

Raiffeisenbank: Samozřejmě (Ogilvy)

Raiffeisenbank: Samozřejmě (Ogilvy)

Raiffeisenbank: Samozřejmě (Ogilvy)

Raiffeisenbank: Samozřejmě (Ogilvy)

Raiffeisenbank: Samozřejmě (Ogilvy)

V pondělí 20. září startuje ve všech médiích nová reklamní kampaň Raiffeisenbank, kterou vytvořil tým marketingové komunikace banky spolu s reklamní agenturou Ogilvy. Nový reklamní koncept je založený na otázkách, kdy na každou z nich je odpovědí „samozřejmě“. Otázek je mnoho - od obecných až k těm, které se zabývají konkrétními benefity produktů banky. „Chceme našim klientům usnadňovat život, a proto je naší nejoblíbenější odpovědí samozřejmě. Protože když jsou důležité věci ve světě financí samozřejmé, nemusí se jimi klienti zabývat a místo nich se mohou věnovat čemukoliv, co jim dělá v životě radost,“ říká Filip Šanda, ředitel strategie značky a komunikace Raiffeisenbank.

Dosavadní „černobílá“ komunikace byla tvořena tak, aby oslovovala zejména klienty s vyššími příjmy. Nový koncept se v souladu se strategií banky zaměřuje na mnohem širší cílovou skupinu a ukazuje, že produkty a vysoká kvalita služeb jsou určeny všem klientům, nejen těm prémiovým. „Nová komunikace nás posouvá z dosavadního černobílého do barevného světa a chceme lidem ukázat, že svět financí jim může přinášet pozitivní emoce. Chceme Raiffeisenbank ukazovat jako méně vážnou a více hravou banku, která je tady pro každého,“ doplňuje Šanda.

Od 20. září bude v televizním vysílání image spot a spot na osobní účty. V polovině října se k nim pak přidá třetí spot na stavební spoření od Raiffeisen stavební spořitelny, která bude nově komunikovat ve stejném stylu jako banka. Kromě televize poběží kampaň v onlinu, na billboardech, zastávkách MHD po celém Česku a v Praze také v metru. Image spot bude navíc exkluzivně vidět před novým Jamesem Bondem ve všech multiplexech sítě Cinema City.

Během podzimu pak banka plánuje kampaň rozšířit o téma konsolidací, pro které připravuje televizní spot, rádiovou reklamu, nové plakáty i online formáty. Rádiové spoty přidá i pro tradiční podnikatelské dny a Rekopůjčku od Raiffeisen stavební spořitelny.

Na novém konceptu, který banka vytvořila spolu s reklamní agenturou Ogilvy, pracovalo od jara intenzivně několik desítek lidí. „Je radost, když klient je takový srdcař, a i v pět hodin ráno na place je milý a ke každé zainteresované profesi vždycky přistupuje vstřícně a s respektem. Už dlouho jsem při celém procesu tvorby kampaně nezažil tak tvořivou a otevřenou atmosféru. Jsem si jist, že to je znát na výsledku,“ říká Tomáš Belko, kreativní ředitel Ogilvy.

Režisérem spotů je Juraj Janiš. Realizaci natáčení měla na starosti produkce Boogie Films. O fotky na klíčové vizuály se postaral fotograf Matúš Tóth. Voiceover k novým televizním a rádiovým spotům namluvil Ondřej Brzobohatý. Na straně Ogilvy je pod kreativou a copywritingem podepsaný Tomáš Belko, strategii připravil David Červený a art directorkou je Lucie Žďánská.

Samozřejmě
Kreativní agentura
Produkční agentura
Značka
Nasazení
20. 09. 2021
Fotografie
Kreativa, copywriting
Art director
Strategie