Slovenské pivo Zlatý Bažant nechává po Česku létat bažanta s lidskýma rukama

Známá slovenská pivní značka usiluje v Česku o zvýšení povědomí, cílí na milleniály.

  • 13. 05. 2021 14:30

Zlatý bažant: Proč ne! (Made by Vaculik)

Zlatý bažant: Proč ne! (Made by Vaculik)

Jako ideální značka pro milleniály se nově profiluje pivo Zlatý Bažant z portfolia pivovarnického koncernu Heineken. Právě na ně cílí v současné kampani, kde v hlavní roli vystupuje bažant s lidskýma rukama. V lidech chce podpořit zvídavost, otevřenost a vychutnávání si života naplno podle svého gusta.

Zlatý Bažant je dlouhodobě nejoblíbenější a nejznámější slovenská značka piva. Od 60. let 20. století se vaří v pivovaru Hurbanovo. Od roku 1995 je součástí pivovarské skupiny Heineken. Prémiový ležák Zlatý Bažant se těší popularitě i na českém pivním trhu, několik let v řadě zde v prodejích zaznamenává dvouciferné procentní nárůsty. Teď se v Česku plánuje dostat do širšího povědomí. „Ukázalo se, že spotřebitelé si ke značce nepřiřazovali žádné asociace a příliš se o ní nevědělo. V první řadě proto plánujeme, aby se kampaní zvýšilo povědomí o značce a lidé si dokázali značku zařadit,“ vysvětluje brand manažerka Zlatého Bažanta Alice Divišová.

„Zlatého Bažanta jsme v Česku nedávno podrobili celkovému repositioningu. Je ideálním pivem pro dnešní dobu mnoha možností, které nás však mohou paralyzovat a vzbuzovat obavy ze špatného rozhodnutí. Zlatý Bažant tak vybízí k důvěře ve vlastní volbu. Z kvalitativních průzkumů vyplynulo, že toto sdělení dokáže zaujmout právě milleniály. Chceme ji proto prezentovat jako značku, která pasuje do životního stylu generace Y,“ upřesňuje brand manažerka Divišová. Nynějšímu positioningu značky odpovídá rovněž brandování, které před nedávnem prošlo úpravami. Pod novým designem je podepsáno kreativní studio GunPowder.

Ve spotech, za nimiž stojí agentura Made by Vaculik, vybízí k rozšiřování obzorů a k tomu, pouštět se do nevyzkoušených a neznámých věcí. Počáteční pochybovačné „co když!?“ otáčí ke spontánnímu „proč ne!“ Kampaň doplní PR aktivity pod taktovkou agentury Ogilvy, v níž bude nejdůležitějším tématem rovněž spontaneita a plnění různých výzev. Ve tomtéž duchu se do propagace značky zapojí i influenceři, které zajistí agentura Fragile. Offline i online fáze kampaně odstartovaly se začátkem května, PR a influencerská část na ni naváže během června. Obě potom skončí v první polovině července.

Hit z roku ’73

Zlatý Bažant v roce 2016 úspěšně uvedl na trh ikonický produkt v retro designu na bázi receptury z roku 1973. O tři roky později však začaly prodeje klesat. Pivovar proto spustil na YouTube kampaň - rovněž od agentury Made by Vaculik - na zvýšení povědomí o značce, která se inspirovala kultovní písní 70. let, singlem Rasputin od skupiny Boney M. Díky vtipnému textu, chytlavé melodii a dokonale autentickému videu se píseň stala virálním hitem. Uživatelé začali toto video vyhledávat a nahrávat své vlastní cover verze. Za maximalizaci potenciálu YouTube a výrazné překročení obchodních cílů kampaň získala Grand Prix v žebříčku YouTube Works 2020.

Proč ne!
Kreativní agentura
Produkční agentura
Značka
Klient
Nasazení
01. 05. 2021
Mediamix