Výročí založení klubu je ideální příležitostí, jak aktivovat fanoušky a podpořit jejich sounáležitost s klubem. V roce 2018 využil fotbalový klub AC Sparta Praha výročí 125 od let od založení ke kampani, která připomněla jeho bohatou historii.
Prvek oslav 125 let od založení klubu sídlícího na pražské Letné se nesl v komunikaci už od začátku sezony a aktivity vrcholily v listopadu, tedy v měsíci, kdy roku 1893 byl klub založen. Daným prvkem byla sezónní grafická identita lazená do černých barev s prvky rudé a symbolem 125, kdy číslo 5 bylo vyvedeno jako “S” z historických dresů.
Mediální kampaň
Praha byla pokryta 53 outdoorovými plochami typu bigboard, smartboard a billboard. „Klíčovým sdělením byla nesmírná touha Sparty po vítězství, která se prolíná po celou historií klubu. Tu znázorňoval claim Z lásky k vítězství, doplněný o historické fotografie legend a v jejich stínu stojících současných hráčů Sparty v totožných pozicích. Vizuálů bylo realizováno sedm, podle počtu ér Sparty v rámci navazujícího historického seriálu,“ popisuje kreativní konzultant AC Sparta Praha Jan Faflík.
Outdoorové plochy byly doplněny spoty v rádiích Impuls, Rock Zone, Evropa 2, Frekvence 1 a internetovou a tiskovou inzercí na iDnes.cz, v denících Sport a Mladá fronta Dnes. Celková mediální hodnota kampaně dosahovala 8 milionů Kč.
Videoobsah z historie
V den výročí 125. let od založení Sparty byl spuštěn i videoseriál o dosavadní historii. “Samotné produkci videí předcházela obsáhlá rešerše sparťanské historie a dostupných materiálů, ze které se bude čerpat i v další komunikaci klubu,” prozradil ke vzniku historického seriálu Vojtěch Šišma, výkonný ředitel sportovně-marketingové agentury 2Score, která stála za produkcí video obsahu i grafickým ztvárněním kampaně.
Videa v plné délce byla po dobu jednoho týdne publikována v denní periodicitě na webu sparta.cz v uzavřené sekci pouze registrovaným fanouškům. Vzniklo tak sedm videí mapujících historii Sparty, včetně sedmi videí o osobnostech daných ér a ve zbytku sezony pak na fanoušky čeká ještě sedm videí ukazující zajímavosti ze sparťanské historie.
Kromě edukace fanouškovské obce o historii klubu bylo měřitelným cílem navýšení registrací přistupového Sparta ID. V jednom týdnu, kdy byl publikovaný historický videoseriál, se nově zaregistrovalo přes 1.000 fanoušků, což znamenalo více než dvojnásobný nárůst nových členství oproti nárůstu z průměrných osmi dnů v probíhající sezóně.
Sdílejte