V únoru vydáme desetiročenku, tištěný speciál Médiáře. Bude chtít svůj výtisk? Napište si o něj.

Spot propagující očkování proti covidu využil Wolkerovy verše v podání Jana Přeučila

Vláda s pomocí marketingových asociací nasadila spot na podporu první vlny vakcinace.

  • 31. 12. 2020 12:00

Tuzemské televize začaly o vánočních svátcích vysílat spot na podporu očkování proti nemoci covid-19. Jde o první aktivitu vzešlou ze spolupráce, kterou Úřad vlády navázal s profesními organizacemi poté, co zrušil řádnou zakázku na komunikační kampaň ohledně covidu. Navazuje na dodávku první vakcíny, která do Česka dorazila. Spot jde od 26. prosince na komerčních stanicích Nova a Prima, o den později startoval na obrazovkách veřejnoprávní České televize.

Spot poetickou formou oslavuje momenty, které nám všem chybí, a hlavně naši schopnost vše zvládnout a konečně žít tak, jako vždycky. Pracuje s úryvkem z básně Jiřího Wolkera Jitřní píseň, který pro spot recituje Jan Přeučil. Využívá momentu, kdy v těchto dnech Česko zahajuje očkování, a symbolizuje tak naději a přechod do další fáze boje s covid-19.

„Jedná se o týmovou práci lidí zapojených do iniciativy, která nabízí státu zdarma pomoc s přípravou kampaně na podporu očkování. Spot začal vznikat ještě před založením iniciativy, nicméně podíleli se na něm někteří lidé, kteří jsou do iniciativy zapojení. Nejedná se však o spot, který by byl součástí masivní kampaně na podporu očkování. Ta by měla vzniknout v příštím roce 2021,“ uvádějí tvůrci. „Všichni, kteří jsou zapojeni do iniciativy dohodly na tom, že nebudeme poskytovat informace o konkrétních tvůrcích spotu. Kreativa spotu byla zpracována pro bono, hrazená byla pouze produkce, a to agentuře Procoma, která spot vyrobila,“ sdělila mluvčí iniciativy Pavla Mudrochová.

Podle dřívějších zpráv má v prvních, lednových týdnech roku 2021 ve spolupráci s profesními organizacemi proběhnout hackathon, z něhož vzejde strategie pro masivní kampaň na podporu očkování a tu nabídnout zdarma státu.

Začátek očkování, symbol plný naděje
Produkční agentura
Nasazení
26. 12. 2020
Mediamix