Jako každý rok: newsletter, o který si tolik píšete, budeme v červenci a v srpnu posílat jen v pondělí.

Spot s mafiány a Karta řidiče upozorňuje na sekundární dopravní nehody

Česká kancelář pojistitelů chce řidičům letos rozdat čtvrt milionu instruktážních karet.

  • 21. 05. 2019 15:00

Neznalost pravidel vás může stát život
Kreativní agentura
Mediální agentura
Značka
Nasazení
14. 05. 2019 - 30. 11. 2019

Česká kancelář pojistitelů, profesní organizace pojišťoven poskytujících povinné ručení, představila komunikační kampaň, kterou chce upozornit na problematiku takzvaných sekundárních dopravních nehod a zopakovat ty nejdůležitější kroky při nehodě nebo poruše. Sekundární nehody jsou situace, kdy jedna havárie nastane v důsledku jiné nehody v jejím bezprostředním okolí - typicky jde o srážku s odstaveným nebo poškozeným vozidlem, ale také hromadné bouračky. Sekundární nehody vznikají kvůli nepozornosti řidičů, většinou jenom proto, že řidiči neví, jak mají při nehodě správně postupovat, a každý rok se jich na českých silnicích stane víc než tisíc. Čtyři základní kroky jsou obléknout si reflexní vestu, umístit výstražný trojúhelník, opustit vozovku a volat linku pomoci řidičům 1224 či záchranáře při zranění.

„S nadsázkou, vtipem a nádechem mafiánského prostředí připomínáme v nové kampani všem řidičům a spolujezdcům, jak je důležité pamatovat si čtyři základní kroky při nehodě nebo poruše auta, které mohou zachránit život všem zúčastněným. Touto kampaní, která pracuje s prvkem humoru a hyperbolou, jsme vytvořili nové prostředí pro sdělení, o které se dlouhodobě snažíme. A to, aby lidé za volantem věnovali nejen pozornost řízení, ale aby byli připravení na nečekané situace a věděli, jak se v nich správně zachovat,“ říká Jan Matoušek, výkonný ředitel České kanceláře pojistitelů. Kampaň podporuje středisko ministerstva dopravy BESIP a Policie ČR.

Kampaň běží od poloviny května do konce listopadu a má zasáhnout téměř 95 % řidičů ve věku 18 do 65 let. Jednou z jejích nejdůležitějších komponent je takzvaná Karta řidiče, která má podobu instrukcí a je určena pro trvalé umístění do vozidla. Česká kancelář pojistitelů jich plánuje vytisknout a distribuovat asi 250.000 do vybraných autosalonů a autoškol, budou k dispozici i na různých akcích pro veřejnost.

Spot se natáčel na přehradě Slapy. Před startem kampaně vzniklo také video, které ukazuje na to, jak probíhá výuka krizových momentů v autoškole.