Jako každý rok: newsletter, o který si tolik píšete, budeme v červenci a v srpnu posílat jen v pondělí.

Srovnávač potravin Foodgroot hrozí „plastickými lidmi“

Kampaň McCannu pro startup Petra Václavka varuje, že nejen pravda je těžko stravitelná.

  • 05. 04. 2019 13:40

Foodgroot: Truth is Hard to Digest (McCann Prague)

Foodgroot: Truth is Hard to Digest (McCann Prague)

Foodgroot: Truth is Hard to Digest (McCann Prague)

Foodgroot: Truth is Hard to Digest (McCann Prague)

Kreativní agentura
Značka
Klient
Nasazení
29. 03. 2019
Mediamix
Chief creative officer, copywriter
Group creative director, head of art direction, retoucher
Group creative director
Copywriter
Media direction
Account director
Account manager

Český srovnávač jídla Foodgroot, který se nedávno v podobě mobilní aplikace představil ve své beta verzi, spouští svou úvodní kampaň. Vytvořila ji agentura McCann Prague a využila v ní odstrašující vizuály, upozorňující na výše zmíněné špatné nutriční stravování dnešní společnosti. Název kampaně Truth is hard to digest (česky Pravda je jen těžko stravitelná) odkazuje na tvrzení Foodgrootu vycházející z výzkumů potravinářského průmyslu, že například průměrný člověk každoročně přijímá 70.000 částic mikroplastů nebo že sedm z deseti lidí umírá na chronické choroby, které obvykle souvisejí s vysokou konzumací průmyslově zpracovaných potravin. „Většina z nás konzumuje obrovské množství těchto potravin, aniž by tušila, jak málo to má co do činění s něčím přirozeným nebo zdravým,“ uvádí startup, za nímž stojí marketér Petr Václavek. Hlavní funkcionalitou Foodgrootu je hodnotit jídla procenty podobně, jako to ČSFD.cz dělá s filmy, a přispět tak k lepší informovanosti spotřebitelů, respektive jejich zdravějšímu stravování.

„Všichni vídáme obrázky ptáků nebo velryb s žaludky naplněnými plastovým odpadem. Nabízí se, že lidé jsou dalším druhem, který bude ovlivněn všudypřítomným problémem plastů a potravinových náhražek. Kampaň dramaticky ztvárňuje možný důsledek toho, pokud nebudou lidé správně informováni v oblasti zdravého stravování a výživy. Foodgroot touto kampaní vysílá varovný vzkaz dnešní společnosti, která bere své jídlo jako samozřejmost,“ uvádí agentura.