Strojař v hlavní roli se vrací. Strojní fakulta ostravské univerzity zase rozjíždí nábor

Úspěšný koncept je zpět. Svět filmu opět vykreslili kreativci z Action Please a Idea Please.

  • 26. 02. 2021 00:00

Letošní kampaň Fakulty strojní ostravské Technické univerzity opět stojí na myšlence, že strojaři jsou hvězdy hrající hlavní roli v moderním světě. Cílem kampaně je zlepšit vnímání oboru strojírenství, posílit brand fakulty a samozřejmě také nalákat uchazeče ke studiu strojařiny. Nový spot je stejně jako ty loňské inspirovaný světem filmu – tentokrát žánrem fantasy. „Ve videu propojujeme kouzelný svět filmu a strojařiny. Věříme, že spot zaujme hlavně myšlenkou, že kouzla 21. století mají na svědomí strojaři,“ říká režisér spotu a autor námětu Radim Dittrich z Action Please.

Loňská náborová kampaň V hlavní roli strojař přinesla Fakultě strojní nečekaný 38% nárůst zapsaných uchazečů ve všech stupních studia. Proto se klient rozhodl, že chce v úspěšném náborovém tažení pokračovat. „Takový úspěch kampaně jsme nečekali, a proto jsme se rozhodli koncept s agenturou Action Please dále rozvíjet. Vzhledem k trvajícím pandemickým opatřením navíc na online aktivity spoléháme víc než kdy dřív,“ říká Ivo Hlavatý, proděkan fakulty pro vnější vztahy a spolupráci s průmyslem. Podle něj jsou všechny ostatní činnosti, jako jsou návštěvy středních škol nebo kontaktní akce s uchazeči, na dlouhou dobu vyloučeny.

Kampaň V hlavní roli strojař, k níž se Fakulta strojní VŠB-TUO vrátila v lednu zveřejněním nového náborového videa, se bude na sociálních sítích rozvíjet až do začátku dubna, kdy končí první kolo přijímacího řízení. Zároveň agentura Idea Please zapracovala na podobě kampaňové microsite vhlavniroli.cz a ještě více ji přiblížila vzhledu streamovacích platforem. „V tomhle prostředí se cílová skupina hodně pohybuje – zvlášť v době koronavirových opatření. Vyšli jsme proto z dat, které jsme získali v loňském roce, a microsite zásadně upravili tak, aby pro uchazeče byla ještě atraktivnější a uživatelsky příjemnější,“ říká Radim Dittrich.

Dál se pak bude v průběhu přijímacího řízení rozvíjet komunikace na sociálních sítích Facebook, Instagram a YouTube: „Věříme, že posty parodující slavné filmy s insightem, který má přesah do studia strojařiny, budou cílovku bavit a že se za nimi na sociální sítě budou vracet.“

Boj s matikou i na TikToku

Ve finální vlně je součástí kampaně V hlavní roli strojař spot, který zobrazuje válečné scény, ovšem namísto Al-Káidy v něm vojáci bojují s Al-Gebrou. „Myšlenka ztvárnit boj s matikou vznikla na základě odborného průzkumu, jehož výsledky ukazují, že s matikou válčí prakticky každý středoškolák. Proto také potenciální uchazeči váhají s přihláškou na technické obory,“ vysvětluje režisér Radim Dittrich.

Výzkum tak klientovi potvrdil jeho dlouhodobé domněnky a agentura mohla pracovat s reálnými daty. „O těchto obavách jsme měli tušení už dlouho, proto u nás také vzniklo Math Support Centrum – místo, kde mohou studenti zadarmo přijít pro radu a na doučování vedené vyučujícími i spolužáky,“ potvrzuje proděkan Ivo Hlavatý.

„Hlavní poselství spotu směrem k uchazeči zní jasně – neboj se matiky, bojuj. Nebudeš v tom sám, Fakulta strojní bude tvým spojencem až do konce studia,“ vysvětluje režisér. Agentura Action Please doporučilo video šířit vyjma sítí Facebook, Instagram, YouTube také na rychle rostoucím TikToku. Tam se síla insightu potvrdila. „Jednodenní celorepubliková reklama na TikToku měla 2,1 milionu zobrazení, 16.800 lajků, přes 500 komentářů, více než 1.100 sdílení a CTR 18,6 %. Na microsite jsme pak zaznamenali více než 135.000 návštěv během jediného dne,“ říká social media specialist Jakub Kotzot.

V závěrečné fázi kampaně se fakulta kromě komunikace v onlinu rozhodla pracovat i s printy, které rozvezla nejen na střední školy v Moravskoslezském a Olomouckém kraji, ale také do partnerských firem, kde cílí na rodiče. „Věříme, že se studenti ještě do škol na jaře vrátí,“ doufá proděkan Hlavatý, vědom si nelehké pandemické situace. Kampaň pak doplňují také citylighty v 10 městech v obou zmíněných krajích.

Vizuál z letošní vlny kampaně V hlavní roli strojař

Vizuál z letošní vlny kampaně V hlavní roli strojař

V hlavní roli strojař
Kreativní agentura
Produkční agentura
Nasazení
01. 01. 2021 - 30. 09. 2021
Mediamix
Creative director, námět a scénář, sound design, režie
Copywriter, námět a scénář, produkce
Art director, grafika
Sound design