Jak koronavirus dopadá na média, marketing a maloobchod v Česku? Čtěte ve speciální příloze.

Studium má smysl, přesvědčuje náborová kampaň brněnské techniky VUT

Další z kampaní brněnské vysoké školy namluvil Arnošt Goldflam, hraje v ní Cyril Drozda.

  • 25. 02. 2020 11:00

Chci VUT

Chci VUT

Chci VUT

Chci VUT

Chci VUT
Produkční agentury
Značka
VUT
Mediamix
Copywriter
Režie, art director, copywriting
Kamera, spolurežie
Koordinátorka projektu za VUT
Střihová a zvuková postprodukce
VFX, tvorba vizuálu

Letošní náborová kampaň Vysokého učení technického v Brně nese motto Studium má smysl, které doplňují slogany Chci VUT, Žiju VUT a Mám VUT. Kampaň se zaměřuje nejen na uchazeče o studium, ale také na samotné studenty a následně i absolventy. VUT je bude provázet od vyplnění přihlášky do konce života. Téma cesty a putování za poznáním je vyjádřeno i v letošním hlavním videu kampaně.

„Pohádkově pojaté video sleduje mladého Janka, kterého jeho otec vyšle do světa na zkušenou. Janek pilně studuje a na brněnské technice nejen že zkouší moderní technologie jako je 3D skenování obrazu nebo robotický barman, ale dokonce předběhne dobu sestrojením holografického pasteveckého psa. V roce 2025 se vrací zpět do svého rodiště, kde po otci přebírá hospodářství, nově ale významně technologicky vylepšené,“ popisují tvůrci v čele s režisérem Adamem Faikem. Ten natáčel v několika lokacích, včetně skanzenu v Rožnově pod Radhoštěm. V hlavní roli se vedle Jana Valeše představuje Cyril Drozda, který hrál rovněž exkomunikovaného duchovního v seriálu Most!

„Češi jsou pohádkový národ a výrazové prostředky pohádky jsou každému dobře známé. Od nejmladších až po ty nejstarší. To nám nabídlo poměrně velký prostor v rámci kreativity, stereotypů a práce s nimi. Od volby hlasu Arnošta Goldflama až po znázornění blízké budoucnosti, kterou může každý Janko a vlastně každý český kutil zrealizovat,“ vysvětluje vznik nápadu režisér a také copywriter Faik. Spolu s ním scénář psala Hana Marko.

Kampaň vychází i z aktuálního průzkumu mezi absolventy Vysokého učení technického v Brně. Z něj vyšlo, že 87 % z nich by dnes podle jejich zkušeností nebylo profesně na takové úrovni, na jakou se dostali díky studiu na brněnské technice. Navíc zhruba polovina absolventů se po úspěšném studiu vrací zpět do svého kraje, kde může díky nabytým vědomostem a zkušenostem regionu významně pomoci. „Celkem 94 % absolventů nám v průzkumu uvedlo, že jim trvalo nejdéle tři měsíce od ukončení studia, než si našli práci. Téměř 70 % přitom pracovalo už při studiu, ostatní si pravděpodobně ještě chtěli užít své poslední bezstarostné prázdniny, než s prací začnou naplno,“ vyzdvihuje uplatnitelnost absolventů Valerie Tomašíková, koordinátorka kampaně VUT.

Microsite ChciVUT.cz představuje nejen hlavní příběhové video a přímý odkaz na elektronickou přihlášku, ale také čtyři extra videa. V krátkých medailoncích vysvětluje například umělkyně Vendulka Chalánková, jak jí studium na Fakultě výtvarných umění formovalo. Její tvorbu zaregistrovala veřejnost v podobě hrnečků na brněnských vánočních trzích. Informatik Igor Potůček zase vyzdvihuje možnost věnovat se projektům do hloubky. V současnosti dodává stovkám sportovních klubů technologii, která dokáže analyzovat například fotbalové utkání. Absolvent Fakulty elektrotechniky a komunikačních technologií Radek Václavík je dnes ředitelem vývoje firmy ON Semiconductor. Čtveřici doplňuje Jindřich Fáborský. Ten po studiu Fakulty podnikatelské založil Marketing Festival, jednu z největších marketingových konferencí v Evropě.

Kampaň i letos podpoří propagační předměty, které budou k dostání jak na akcích VUT, tak i ke koupi. Trička s potiskem sloganů doplní zápalky a pravítka provedené v grafice kampaně, novinkou jsou ponožky.