V náborové kampani VUT jde o záchranu světa, studenti vytvořili i počítačovou hru

S tématem kampaně přišla Lenka Gumulec, natáčení a zpracování se ujal Michal Orsava.

  • 02. 03. 2021 06:00

Jak bude vypadat naše budoucnost? Na to se ptá nová náborová kampaň Vysokého učení technického v Brně, jeímž ústředním bodem je microsite Hrdina VUT. Hrdinu hlavního videa zasazuje do postapokalyptického světa a ukazuje mu, že díky znalostem a schopnostem získaným na brněnské technice může zlepšit svět. Kampaň je zároveň reakcí na současnou pandemii. Výuka se odehrává ve virtuální realitě a jediní koho hrdina potkává, jsou roboti.

Distanční výuka a online vzdělávání – to jsou jediné nástroje, které má hrdina náborového videa k dispozici. A není sám. Studenti prvních ročníků vysokých škol také nikdy plnohodnotnou prezenční výuku nezažili. Ve výzkumu, který si VUT zpracovalo, odpovídalo 1.453 respondentů z prvních ročníků. Čtvrtina z nich byla s distanční výukou spokojena na jedničku, 49 % udělilo dvojku. To starší spolužáci, možná díky možnosti srovnání, hodnotili ve výzkumu z loňska trochu přísněji. Končící bakaláři průměrně známkovali dvojkou. Studenti se shodovali, že u online přednášek oceňují záznamy, které si můžou pouštět opakovaně a vracet se tak k látce, kterou se jim nepodaří pochopit hned napoprvé. 

Kampaň poukazuje na ztížené studijní podmínky, zároveň ale optimisticky ukazuje, že potřebné znalosti a dovednosti dokáže VUT studentům předat i vzdáleně, jak s nimi potom naloží, to už je na nich. V hlavní roli se představuje Tomáš Žilinský, který je hercem Divadla Husa na provázku. Virtuální prostor ho postupně zavede na Fakultu strojního inženýrství, Fakultu informačních technologií nebo CEITEC VUT. S pomocí moderního vybavení pomáhá opravovat rozbité stroje nebo likvidovat černé díry.

Z nové kampaně VUT

Z nové kampaně VUT

Z nové kampaně VUT

Z nové kampaně VUT

Virtuální realitu s herními prvky doplňuje i počítačová hra, kterou vytvořili studenti Ateliéru herních médií Fakulty výtvarných umění pod vedením Vojtěcha Vaňka. Spolupracovali Vladimír Kudělka, Natálie Sodomková, Dominik Konečný, Matyáš Mrkus, Barbora Vozábová, David Holubec a Daniel Jenikovský. Web vytvořil Martin Marušák.

Grafika ve stylu pixelart odkazuje k herním legendám a postupně hráče zavede na všechny fakulty VUT. Na chemické je nutné namíchat barevný koktejl, architektura zase člověka postaví před tvůrčí výzvu při stavění budovy a zápolení s gravitací.  „Ve hře je spousta odkazů na Brno a na plno jiných humorů. Každý, kdo se na to dokáže naladit, se dokáže pobavit. Vývoj her je obecně jednou z nejnáročnějších oblastí dneška, ale je to krásné, stojí to za to. Není lepší oblast, kterou byste se mohli potrápit, než je tahle,“ shrnul práci šestičlenného výtvarného týmu Vojtěch Vaněk.

S tématem kampaně přišla marketingová specialistka VUT Lenka Gumulec: „Samotné natáčení kampaně se neobešlo bez napínavých momentů. Kvůli vládním nařízením jsme dlouho netušili, jestli zvládneme v plánované podobě kampaň natočit na vytipovaných lokacích. Zvažovali jsme i variantu vytvořit animovaný klip, ale nakonec se i díky vstřícnosti vědců a zaměstnanců na jednotlivých fakultách natáčení odehrálo podle původního plánu.“

Natáčení a zpracování kampaně se ujal tvůrce Michal Orsava, který se stal známým díky vtipným virálním videím o Harry Potterovi na Pražském hradě nebo o EETerminátorovi. „Máme rádi sci-fi žánr a bylo super spojit koníček s prací. I přes veškerá vládní opatření video vznikalo beze stresu a v přátelské atmosféře. Jsme rádi, že jsme dostali na kampani velký prostor pro kreativitu a necítili se omezováni. Při postprodukci celý tým ujel počítačovou myší vzdálenost 130 kilometrů,“ chválí si Orsava spolupráci s VUT. Většinu kampaně měla na starost společnost Filmagix, na dílčí práce na hlavním videu přizvali autoři studio Epicture.

Kampaň doplňují propagační předměty v grafice počítačové hry – ponožky, trička, bloky a tužky. Dva plakáty pak ukazují podobu Fakulty elektrotechniky a komunikačních technologií VUT v postapokalyptické podobě a v budoucnosti. Součástí kampaně jsou také grafiky a gify na sociální sítě a nasazení reklamy na YouTube, Instagram, Facebook a PPC.

Z nové kampaně VUT

Z nové kampaně VUT

Microsite obsahuje kromě hlavního videa záběry z natáčení, let’s play video rektora VUT nebo vzkazy studentům. Zároveň se na stránce představují všechny fakulty a ústavy nabízející bakalářské studium. Kromě Fakulty architektury a Fakulty výtvarných studií je možné podávat přihlášky ke studiu až do konce března.

Hrdina VUT
Kreativní agentura
Produkční agentura
Nasazení
15. 02. 2021
Mediamix
Koncept, scénář, vizuální efekty, režie
Koncept, scénář
Scénář, copy
Scénář
Hlavní kameraman
Vizuální efekty, grafika
Produkce, kostýmy
Zvuková postprodukce