V úterý 21. ledna 2020 proběhne v pražském kině Atlas další ročník Digiveletrhu, naší každoroční přehlídky, co komunikační agentury chystají na další rok. Agentury i klienti, můžete se hlásit.

„Vánoce jsou jen kampaň,“ přesvědčuje kapr Libuška s hlasem Bohdalové už od září

Nejdůležitější je začít včas, radí e-shop Mall.cz v letošní vánoční kampani od Yinachi.

  • 13. 11. 2019 14:45

S námi Vánoce v klidu přežijete
Kreativní agentura
Produkční agentura
Značka
Klient
Nasazení
16. 09. 2019

E-shop Mall.cz letos spustil svou vánoční kampaň už v půli září. Chtěl tak ukázat, že Vánoce se sice už blíží, ale čím dřív je začnou řešit, tím spíš je přežijí v klidu. Vyšlo přitom ze zářijového průzkumu od agentury Perfect Crowd, kterého se zúčastnilo 510 respondentů ve věku od 15 do 60 let z celého Česka, v němž 28 % respondentů uvedlo, že dárky pořizují už v září, aby vše stihli bez stresu a mohli si vánoční svátky užít v klidu se svými blízkými.

Ve spotech je tradiční symbol Vánoc, kapřice Libuška z Karybníku. Tu mluví Jiřina Bohdalová. „Libuška se, jako každý kapr, bojí, že tyto Vánoce nepřežije. V první fázi kampaně tak začíná přemýšlet, jak lidi zmást a přesvědčit je, že se žádné Vánoce neblíží. Že je to celé jenom kampaň. V dalších fázích je vylovena a končí ve vaně, kdy už bude doslova bojovat o život. Urgence přežití je tak stále silnější. Kapřice to s lidmi zkouší po dobrém i po zlém. Chce Vánoce prostě jen přežít. V poslední, výprodejové fázi, která poběží po Vánocích, už by Libuška být neměla, ale kdo ví,“ uvádí Mall.cz.

První fáze kampaně odstartovala 16. září, druhá se přidala 21. října s výprodejem Black Friday, kdy Mall.cz představil prvních 2.000 akčních produktů se slevami až 80 %, přičemž k nim budou denně přibývat další. Kampaň na Black Friday běží v Česku a na Slovensku a vyvrcholí na konci listopadu. Mall.cz v ní propaguje „top nabídky za pár šupin“.

„Většina Čechů chce o Vánocích trávit víc času se svou rodinou, chtějí být v klidu doma a ujídat bramborový salát. Realita ale často bývá velmi odlišná, kdy do poslední chvíle řeší chybějící dárky a stresují se návštěvami přelidněných obchodů,“ uvedl Oldřich Bajer, šéf skupiny Mall. „Obavy naší kapřice porostou s blížícím se prosincem a ona bude dělat vše pro to, aby svátky přežila. Stejně jako my lidi. Na to, jak přežít Vánoce v klidu, máme jednoduché řešení. Vánoce nemusí být o stresu, pokud začnete včas.“

Pod kampaní je podepsáno kreativní studio Yinachi. Televizní spoty natočila v produkci R.U.R. režisérka Barbora Novotná. V televizi budou vždy nasazeny dva spoty: brandový o délce 30 vteřin a taktické produktové spoty se stopáží 20 vteřin. Spoty poběží na kanálech skupiny Prima. Kampaň je 360° a poběží v televizi, tisku, outdooru a na internetu, včetně sociálních sítí. Doplní ji komunikace na víc než 500 výdejních míst a Mall Shopů, kde se s kapřicí, stejně jako na call centru, budou zákazníci setkávat i formou hlasového doprovodu. Nad to bude pro zákazníky k dispozici spousta dalších variací jako dárkový rádce, vánoční „kapří“ pohlednice, samolepky a mnoho dalšího.