Ve spotu KetoDiet od Brain One je oblečení smutné z toho, že majitelka zhubla

Smutné oblečení bylo pro spot rozpohybované bez výrazného využití počítačové animace.

  • 20. 01. 2021 15:20

Společnost KetoDiet se v nové televizní kampani od agentury Brain One rozhodla vzít komunikaci z opačného konce než tradiční kampaně na diety – zaměřila se na pocity starého velkého oblečení potom, co jeho majitelé jednou provždy zhubnou. „Většina kampaní na produkty kolem hubnutí ukazuje pozitivní dopad produktu na život hubnoucího. Jak mu to sekne, jak se cítí, jak ho vnímá okolí – a proto nám značky často splývají. Tomu jsme se chtěli vyhnout. Proto má zákazník v kampani KetoDiet de facto vedlejší roli a prim hraje personifikovaná XL košile a její trápení z toho, že už nebude nošena. Pro maximální uvěřitelnost jsou všechny její pohyby natočené postaru – na kameru a za pomoci loutky,“ říká kreativní ředitel Brain One Marek Linhart.

Produkce spotu se ujalo zlínské studio Bumerang, patřící do agenturní rodiny Brain Family. Režíroval Pavel Soukup, který je zároveň i čerstvým držitelem prestižní celosvětové ceny Emmy za seriál #martyisdead. Animace je prací studia Animation People, zvuk zajistilo studio Sype, o postprodukci se postarala R.U.R.

Zčásti důsledkem napnutého timingu proběhlo natáčení spotu bez výrazného využití počítačové animace. „Kdybychom animovali ve 3D, pravděpodobně bychom nestihli vyladit všechny nuance pohybu a textury materiálů. Rozhodovali jsme se proto mezi stop-motion animací a klasickou loutkou. Po mnoha testech jsme se rozhodli pro loutkovou animaci, mimo jiné proto, že nám dávala možnost si před kamerou natočit různé varianty pohybů a následně ve střižně vybrat to pravé. Pro každý záběr vznikla unikátní košile podle toho, jaké pohyby musela umět zahrát a odkud ji mohli čtyři vodiči ovládat, aby nebyli v záběru vidět,“ popisuje line producer Bumerangu Filip Ferbr.

Pro KetoDiet a Brain One je televizní spot a s ním spojená online kampaň začátkem větší spolupráce, kreativní koncept proto splňuje požadavky na dlouhodobou komunikační linku. „Kampaň jsme stavěli tak, abychom pro klienta začali systematicky vytvářet znovu použitelné symboly a posílili branding. Slibujeme si od ní růst brand awareness a následné přetavení posílených zákaznických emocí v prodej,“ komentuje přístup k zadání stratég Brain One Roman Zámečník.

Zlepšení brand awareness si od roku 2021 slibuje i majitel společnosti KetoDiet Petr Slavík: „Jelikož jsme na trhu letos desátým rokem, z pohledu marketingu je naší vizí jednoznačně upevnění znalosti značky napříč společností. Když se řekne ketodieta, tak první, co by mělo klienta napadnout, je naše zelená a modrá funkční KetoDiet.“

Smutné oblečení
Kreativní agentura
Mediální agentura
Značka
Klient
Nasazení
20. 01. 2021
Art director
Account manager