Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

„Vědět znamená přežít.“ Linku pomoci řidičům propagují Arichteva i Kohoutová

Do druhé fáze bezpečnostní kampaně proti sekundárním nehodám se zapojili influenceři.

  • 01. 10. 2020 09:35

Balíček z kampaně České kanceláře pojistitelů

Balíček z kampaně České kanceláře pojistitelů

Balíček z kampaně České kanceláře pojistitelů

Balíček z kampaně České kanceláře pojistitelů

Balíček z kampaně České kanceláře pojistitelů

Balíček z kampaně České kanceláře pojistitelů

Balíček z kampaně České kanceláře pojistitelů

Balíček z kampaně České kanceláře pojistitelů

Balíček z kampaně České kanceláře pojistitelů

Balíček z kampaně České kanceláře pojistitelů

Balíček z kampaně České kanceláře pojistitelů

Balíček z kampaně České kanceláře pojistitelů

Balíček z kampaně České kanceláře pojistitelů

Balíček z kampaně České kanceláře pojistitelů

Česká kancelář pojistitelů společně se svými partnery Besip a Policií České republiky představila druhou vlnu bezpečnostní kampaně, jejímž cílem je zvýšit povědomí o zbytečných, takzvaných sekundárních nehodách. V rámci této komunikace dostane do schránek téměř dva miliony domácností takzvanou Kartu řidiče s popisem správného postupu v případě dopravní nehody. Prostřednictvím známých osobností jako herečka Veronika Arichteva, herečka a zpěvačka Berenika Kohoutová, moderátor pořadu Garáž Jakub Rejlek, cestovatel a fotograf Hynek Hampl nebo DJ Lucky osloví kampaň i mladé řidiče.

Tyto známé tváře obdržely speciální balíček, se kterým se pochlubili na svých sociálních sítích. Jde o balíček určený pro přežití v podmínkách silničního provozu a vznikl ve spolupráci s Policií České republiky a s Českou kanceláří pojistitelů. Obsahuje kartu řidiče s pokyny, jak postupovat v případě nehody, reflexní vestu a výstražný trojúhelník. Jde o tři nezbytné věci, díky kterým omezíte riziko vzniku sekundárních nehod, které by vás nebo ostatní účastníky dopravní nehody mohly stát život.

View this post on Instagram

Zdravím vás v oranžové, nikomu neslušící ale velikostně sympatické, reflexní vestě a mám tu takový malý edukativní příspěvek o bezpečnosti na silnici #codelatprinehode nebo poruše. Vim, že víte. Ale třeba jak poznat 50 metrů na umístění trojúhelníku od auta, může někomu dělat problém. Někomu, komu od určitýho věku lžou ohledně centimetrů. Takže holky, 50m je asi tak 250x těch “20cm” plus minimálně 3 velkýýý kroky! Tak hlavně opatrně a bez nehod. Díky za tuhle kampaň #4krokyprinehode @policiecz @ibesip a Linka pomoci řidičům 1224 #spolupracecomasmysl @autasuper Hezkou neděli vám přeje výstražný dopravní kužel..

A post shared by Veronika Arichteva (@veronikaarichtev) on

„Když dostane balíček od policie, většinou to nevěští nic dobrého. V tomto případě to ale bylo příjemné překvapení. Dostala jsem nový kousek do šatníku, a to dost výrazný. Jde o reflexní vestu, která patří do základní výbavy každého řidiče. A s vestou i jednoduchý a přehledný návod, jak postupovat v případě nehody,“ řekla Berenika Kohoutová.

Stories Bereniky Kohoutové

Stories Bereniky Kohoutové

„Nejvíce se mi líbí na tom to, že se nejedná o standardní komerční spolupráci, ale o věc, která je správná a pomůže lidem, jak se chovat a správně postupovat při případné nehodě. To je hlavní důvod, proč jsem si tuto spolupráci vybral, jelikož se jedná o dobrou věc a proto si této kampaně vážím,“ řekl Pedro, youtuber s velkou vášní pro cestování.

První vlna kampaně proběhla v květnu loňského roku. Teď po roce a půl přichází její pokračování, které má za cíl ještě více zvýšit povědomí o sekundárních nehodách, informovat o lince pomoci řidičům 1224 a oslovit také mladé řidiče.

„Na silnicích stále zbytečně umírají lidé, kteří nevědí, jak se chovat po nehodě. Proto pokračujeme v kampani, ve které připomínáme všem řidičům čtyři základní kroky, které je potřeba dodržet, abychom předešli zbytečným nehodám,“ řekl Jan Matoušek, výkonný ředitel České kanceláře pojistitelů. „Loni jsme připravili Kartu řidiče s přehledným a jednoduchým návodem, kterou by měl mít každý ve svém vozidle. Máme na ni pozitivní ohlasy. Z průzkumu nám vychází, že téměř 70 % řidičů považuje Kartu řidiče za velmi přínosnou,“ dodal. „Proto ji budeme rozesílat přímo do 1.800.000 domácností v Česku. Po 200 kusech dostane také každá autoškola v republice, distribuovat ji budou elektronicky i pojišťovny a STK.“

Povědomí o správném postupu je stále nízké

Pro letošní rok vychází kampaň nejen z údajů týkajících se sekundárních autonehod, ale také z výsledků průzkumu veřejného mínění s důrazem na nízkou znalost správného postupu při dopravních nehodách. „Mnoho řidičů stále neví, jak správně postupovat při nehodě a poruše auta. A to často vede k fatálním následkům. Mezi nimi je i mnoho mladých řidičů, které bychom chtěli oslovit právě prostřednictvím známých osobností a jejich sociálních sítích,“ řekl Jan Matoušek.

Z aktuálního průzkumu veřejného mínění vyplývá, že znalost správného postupu při dopravní nehodě je stále nízká, pohybuje se jen okolo 23 %, přestože až 77 % řidičů tvrdí, že ví, jak správně postupovat v případě autonehody. Většina dotazovaných se ale také domnívá, že právě znalost správného postupu dokáže zabránit sekundárním nehodám. Z průzkumu chování řidičů také vychází, že jen 32 % řidičů si jako první krok obleče reflexní vestu, 44 % neví, do jaké vzdálenosti umístit trojúhelník a 35 % řidičů by místo odstupu od vozu, za svodidla zůstalo na silnici, aby upozornili projíždějící auta.

Vědět znamená přežít
Kreativní agentura
PR agentura
Mediamix