VMLY&R připravila kreativní koncept, vizuál i strategii značky Náš fotbal

Fotbalová asociace ČR představuje novou značku a spouští kampaň na podporu kopané.

  • 11. 08. 2021 23:25

Vizuální identita značky Náš fotbal

Vizuální identita značky Náš fotbal

Vizuální identita značky Náš fotbal

Vizuální identita značky Náš fotbal

Vizuální identita značky Náš fotbal

Vizuální identita značky Náš fotbal

Na popud národní fotbalové asociace vznikla značka Náš fotbal. Kreativní koncept, strategii a vizuální identitu značky sjednocující všechny fotbalové sporty připravila agentura VMLY&R ve spolupráci s designérem Janem Mouchou. Takzvaný dynamický logotyp vyjadřuje rozmanitost střel na branku pomocí různého umístění a velikosti písmene O coby míče. V různých reklamních a komunikačních materiálech je tedy možné použít některou z těchto variant.

Fotbalová asociace ČR chce prostřednictvím nového brandu podporovat rozvoj fotbalového sportu ve všech jeho podobách. Současně spouští kampaň s názvem Náš fotbal má smysl, vyjadřující respekt a podporu lidem, bez nichž by fotbal nemohl existovat. „Svět organizovaného fotbalu je bohatý a má u nás dlouhou tradici, nedávno jsme oslavili výročí 120 let české kopané. Přestože je fotbal u nás sportem číslo jedna, ubývá lidí, kteří ho aktivně hrají,“ říká Václav Kudrna, ředitel pro strategii Fotbalové asociace ČR. „Jednou z největších výzev je oslovení mladé generace, ale chybí i kvalifikovaní trenéři, kteří by mladé talenty vychovávali. Chtěli jsme proto vytvořit základnu pro český fotbalový sport, která by zastřešila širokou rodinu fotbalových sportů a zároveň podpořila rozvoj našeho nejpopulárnějšího sportu ve všech jeho podobách.“

Značka Náš fotbal sdružuje vše, co nespadá přímo pod Fotbalovou asociaci ČR, reprezentační výběry a nejvyšší profesionální soutěže. Zároveň má vytvářet zázemí, z kterého mohou tyto instituce čerpat. Cílem je nechat volnost pro přirozený rozvoj a vlastní iniciativu jejím jednotlivým členům.

„Název Náš fotbal vyjadřuje základní ideu, že značka patří všem. Každý si za ním může lehce představit ten svůj fotbal, ať už je to ženský, plážový, mládežnický, futsal nebo takzvané pralesní ligy. Značka Náš fotbal věří, že fotbal je takový, jací ho lidé dělají. Od trávníkářů, kteří každý den musí válčit s krtky, až po obětavé rodiče, kteří děti poctivě vozí na trénink. Představení značky je tak vlastně oslavou všech, kteří fotbal dělají na všech možných úrovních i v nejrozličnějších rolích. To je také hlavní myšlenka první kampaně pod touto značkou s názvem Náš fotbal má smysl,“ vysvětluje Miroslav Pomikal z agentury VMLY&R, který se s Tomášem Mrkvičkou podílel na přípravě strategie a kreativního konceptu.

Náš fotbal
Kreativní agentura
Značka
Account manager