Jako každý rok: newsletter, o který si tolik píšete, budeme v červenci a v srpnu posílat jen v pondělí.

Vyhublé hračky od McCannu chtějí zvyšovat povědomí o hladu v Africe

Kreativci se v charitativní kampani chtěli vyhnout klišé, fotkám zubožených afrických dětí.

  • 07. 05. 2019 00:00

CARE: Skinny Toys / Yellow Duck (McCann Prague)

CARE: Skinny Toys / Yellow Duck (McCann Prague)

CARE: Skinny Toys / Teddy Bear (McCann Prague)

CARE: Skinny Toys / Teddy Bear (McCann Prague)

Skinny Toys
Kreativní agentura
Nasazení
01. 02. 2019
Mediamix
Chief creative officer
Group creative director
Head of art direction, art director
Art director
Retoucher
3D designer
Copywriter
Account director
Account manager
PR manager
Agency producer

Agentura McCann Prague připravila kampaň pro českou pobočku mezinárodní humanitární organizaci CARE, která globálně usiluje o nalezení dlouhodobých řešení pro miliony lidí žijících v zemích zatížených chudobou a hladem. Kampaň Skinny Toys (česky Vyhublé hračky) má za cíl zvýšit povědomí o nejohroženější skupině, kterou jsou děti. Kreativní tým agentury v ní vyobrazil na kost vyhublé hračky, které slouží jako metafora pro dětství plné hladu jejich vlastníků. „Použitím plyšového medvídka a gumové kachničky, obecně nejznámějších dětských hraček, kterým jsme změnili tělesnou konstituci tak, jakoby trpěly chronickým hladem, se stal náš nápad více šokující, trefnější a vyhýbá se klasickému klišé – fotografiím zubožených afrických dětí v různých situacích,“ uvádí agentura.

Tým McCannu navázal spolupráci s organizací CARE Česká republika na podzim 2018, kdy proběhla první vlna kampaně. Ta upozornila na hladomor, který stále zužuje děti v rozsáhlých oblastech Afriky, a zároveň na to, jak je možné jim pomoci z Česka. Tato část kampaně byla zaměřena na aktivaci dárců. V průběhu února a března 2019 pak přišla agentura s druhou vlnou kampaně, která staví na dramatičtějších vizuálech a PR aktivitě se zacílením na širší masu, která by dál šířila její poselství. Tato vlna je postavena víc na printu a venkovních nosičích. K tomu jsou plánovány speciální aktivity v televizi a další online komunikace.

Agentura spolu s klientem chystají kampaň doplnit o reálné hračky z vizuálů, které budou k dostání v supermarketech nebo na benzinových pumpách za cenu balíku pomoci, který CARE distribuuje potřebným. Veškeré výnosy půjdou tedy na charitu.