„Vždy má smysl věřit.“ Spoty Paměti národa povzbuzují. A vyzývají k nošení respirátorů

„Je to jedna z nejdůležitějších ‚kampaní‘, kterou jsme připravovali. Obzvlášť v době, kdy slibovanou a stále odkládanou vládní kampaň nikdo neviděl,“ uvádí spolek Post Bellum.

  • 17. 03. 2021 21:20

Projekt Paměť národa spolku Post Bellum přichází v době pandemie koronaviru se třemi krátkými videospoty o lidech, kteří v životních zkouškách a těžkých časech obstáli se ctí. Postavili se nacismu nebo komunismu, prošli koncentračními tábory a uranovými lágry. Ve spotech promlouvají válečný veterán, letec RAF Jiří Pavel Kafka, přeživší holocaustu Anna Hyndráková a vězeň uranových lágrů Jiří Lukšíček. „V každé době má smysl věřit, že všechno dobře dopadne,“ zní jejich vzkaz ve videích Paměti národa. „Potřebujeme povzbuzení. I když se stmívá, je třeba zachovat si naději, že se zase rozední! Zní to banálně, ale přesně tomu musíme věřit a něco – i třeba malého - pro to udělat a dobře to dopadne,“ říká Mikuláš Kroupa, ředitel Post Bellum.

Televizní spoty vznikly ve spolupráci s Českou spořitelnou, která financovala jejich výrobu a poskytla jim svůj zakoupený mediální prostor. Spoty tak budou nasazeny na kanálech Novy a Prima a v České televizi na ČT2 a ČT Sport. Vidět budou též na sociálních sítích ČT a Paměti národa.

Od prvního nápadu k uvedení v médiích uběhl pouze týden. Autoři se nechali vyburcovat neschopností vlády, která povzbuzující kampaň dosud nebyla schopna vytvořit: „Selhává důvěra v autority. Všichni těžce neseme omezování svobody. Ale zároveň si musíme důrazně připomenout, že to, co se dnes děje, není politicky nastolený totalitní režim, ale ve skutečnosti ohromný projev solidarity. Mít svobodu znamená také umět nést odpovědnost a být připraven se části své svobody vzdát ve prospěch druhých. A to je přece veliký projev vlastenectví a v dnešní době se projevuje například nošením respirátorů,“ prohlašuje Kroupa.

Autoři kampaně uvádějí, že „nemohou, ani nechtějí srovnávat dnešní situaci s minulostí, která byla v mnoha ohledech těžší“. Chtějí dát prostor hrdinům, kteří toho prožili až neuvěřitelné životní zkoušky, a přesto jim nechybí nadhled a humor. „V době, kdy se velká část národa cítí rezignovaně, snad jejich laskavé hlasy přinesou naději a ukážou, že když vydržíme, máme se na co těšit,“ říká předseda správní rady Post Bellum a jeden z tvůrců kampaně Jan Polouček. „Je to jedna z nejdůležitějších ‚kampaní‘, kterou jsme připravovali. Obzvlášť v době, kdy slibovanou a stále odkládanou vládní kampaň nikdo neviděl. Podíváte-li se, jak s lidmi komunikují v jiných zemích, je srovnání s Českem opravdu nelichotivé a zcela bez účinku. Posilování strachu ze strany vládních představitelů, restrikce a přehazování viny na jiné opravdu nikoho nemotivuje, aby nařízení dodržoval.“

Videa se snaží podpořit solidaritu ve společnost. Vyzývají k podpoře charitativních organizací, které pomáhají seniorům. Kampaň odkazuje na web Hrdinove.cz, kde lze přispět finančním darem nebo se stát dobrovolníkem Centra pomoci Paměti národa. To už rok nabízí pomoc třem tisícovkám seniorům - účastníkům 2. a 3. odboje. Nabízí respirátory a ochranné prostředky, nákupy potravin a drogerie, doručení léků, registraci na očkování proti covidu a možnost si telefonicky popovídat: „Zahnat samotu je v dnešní době pro seniory často to nejdůležitější.“

V každé době má smysl věřit
Kreativní agentura
Produkční agentura
Nasazení
15. 03. 2021
Mediamix