Proč děláme web, denní newsletter, týdenní Katovnu a nově též měsíční souhrny? Poslechněte si.

„Zachraň bábu, zachraň dědka,“ vyzývá Jiří Mádl k pomoci v časech koronaviru

Herec společně s agenturou AdHackers navazuje na deset let starý marketingový motiv.

  • 17. 03. 2020 17:20

Jiří Mádl v kampani Pomoc sousedům

Jiří Mádl v kampani Pomoc sousedům

Jiří Mádl v kampani Pomoc sousedům

Jiří Mádl v kampani Pomoc sousedům

Herec a režisér Jiří Mádl ve spolupráci s agenturou AdHackers a studiem MadeByDeus.com spouští web Pomocsousedům.cz a spolu s ní kampaň Zachraň bábu, zachraň dědka. Na webu si lze stáhnout leták a s jeho pomocí pak nabídnout seniorům pomoc, především zajištění nákupů či vyzvednutí léků.

„Cílem kampaně je vyzvat všechny k vzájemné pomoci,“ vysvětluje záměr Jiří Mádl. „Chceme, aby lidé aktivně pomáhali těm, kteří jsou v současné situaci tou nejohroženější skupinou, tedy seniorům,“ doplňuje Jan Dufek, který je i režisérem doprovodných spotů ke kampani.

Kampaň ideově navazuje na známou, 10 let starou kontroverzní kampaň Přemluv bábu s Mádlem a s Marthou Issovou, ale v aktuálním provedení nemá žádný politický podtext a snaží se co největší měrou šířit osvětu a pomoc pro seniory. „Každý máme babičku, dědu nebo známe někoho, kdo už není nejmladší. Každý máme nějakého staršího souseda, který žije v domě nebo v ulici, a teď máme možnost mu pomoci,“ prohlašuje Mádl.

„V situacích, jako je ta dnešní, je vzájemnost, solidarita a snaha pomoci něčím, na co nemůžeme a nesmíme rezignovat,“ uvádí Michal Deus, výkonný ředitel agentury AdHackers. „Neřešíme, jaká opatření jsou nebo nejsou nutná, ale prostý fakt, že se určitá skupina obyvatel ocitla v situaci, kdy potřebuje pomoc.“

Kampaň týchž tvůrců má i slovenskou verzi Pomôž susedovi. „Viděli jsme jejich kampaň a řekli si, že není potřeba vymýšlet vymyšlené, hlavně když můžeme rychle pomoci,“ podotkl René Kružlík, majitel slovenské agentury Magic Media, která adaptaci původní české verze kampaně natočila. Produkční zázemí poskytla televize Joj, jež spoty natočila, hlavními tvářemi jsou herci Táňa Pauhofová a Ján Koleník.

V dubnu se pak k prvotní kampani přidala další výzva, kterou se snaží aktivovat širší veřejnost k tomu, aby na seniory nezapomínala nejen s pomocí, ale také s mezilidským kontaktem. „Je mnoho seniorů, kteří i za normálních okolností zůstávají osamocení a současná situace toto osamocení přinesla ještě daleko více lidem,“ uvedl Michal Deus ze studia MadeByDeus.com, které se s agenturou AdHackers na vzniku výzvy podílelo. Spot opět režíroval Jan Dufek.

„Chceme, aby lidé seniorům zavolali, aby jim dali najevo, že nejsou sami. Není lehké být zavřený doma a ještě nemít kontakt s okolním světem. Naši dědečkové a babičky musí vědět, že i když teď za nimi nemůžeme, že jsme tu pořád s nimi a pro ně, že na ně nezapomínáme,“ prohlásil herec Mádl. „Pokud žádného seniora ve svém okolí nemáte, nevadí. Spolupracujeme s neziskovou organizací Seniorem s radostí, díky které mohou seniorům zavolat i ti, kteří žádné seniory ve svém okolí neznají,“ dodal. Variantou je přispět na sbírku Život seniorům.

Zachraň bábu, zachraň dědka
Kreativní agentura
Značka
Mediamix