Obchodní centrum Galerie Teplice zavedla novou stejnojmennou mobilní aplikaci. Dostupná je ke stažení jak pro operační systém Android a iOS. Zákazníky má Galerie Teplice díky aplikaci v plánu oslovovat s relevantní nabídkou podle jejich aktuální polohy na mobilních zařízeních. Nové řešení funguje na technologii Aruba, která spadá pod Hewlett Packard. Vyvinula ho firma Retailtrek, v pilotním provozuje aplikace běžela od konce listopadu. Technologické řešení se skládá ze 450 BLE beaconů [nízkoenergetických bluetooth vysílačů - poznámka redakce], 100 wifi přístupových bodů a analytického softwaru.
„Chtěli jsme vytvořit nákupní zážitek pro naše návštěvníky. V době, kdy tradiční obchody musí hledat způsob, jak zůstat konkurenceschopnými, nám toto řešení nabízí zcela nový přístup, jak se přiblížit našim zákazníkům a nabídnout jim služby, které opravdu chtějí,” řekl Jan Růžička, ředitel Galerie Teplice. Anonymizovaný sběr dat probíhá pomocí aplikace a systému Aruba Analytics and Location Engine (ALE). Analytický software byl integrován do rozhraní Aruba ALE, aby bylo možné vizualizovat data a poskytnout prodejcům informace o tom, kde a kdy se zákazníci pohybují a jak dlouho se zdrží na jednom místě.
S technologickou platformou Aruby pracuje kromě Galerii Teplice také například Dm drogerie. „Využití mobilních lokalizačních služeb nám umožní lépe motivovat zákazníky, aby do naší prodejny zavítali, i když jenom prochází kolem. Budeme na ně cílit podle našich aktuálních marketingových kampaní, díky čemuž budeme moci jít s nabídkami ještě dál. Vidíme v této platformě velký potenciál a očekávaným výsledkem je větší loajalita zákazníků,” uvedl Jiří Peroutka, manažer komunikace Dm drogerie v Česku.