Dvě třetiny pivařů se běžně setkávají s podmíráky, čtyři z deseti někdy dostalo na stůl pivo bez pěny a skoro polovina má zkušenost, že jim přinesli zvětralé pivo. To si nechala značka Gambrinus zjistit od PPM Factum, když se rozhodla v nové kampani věnovat úrovni čepování piva. V pondělí 29. srpna spouští ve dvou tisících hospodách po celém Česku akci nazvanou Strážci výčepu. V průběhu kampaně mají čeští pivaři šanci ohodnotit výsledek práce výčepních v hospodě, kde zrovna sedí, a to přes web Gambrinusu. Každý hodnotící by měl dostat zpětnou individuální vazbu od zástupců pivařského gigantu, který bude výsledky průběžně vyhodnocovat. Na webu taky je mapa všech hospod a restaurací, kde Gambrinus točí. O akci se návštěvníci hospod dozví ze spotů pivního seriálu na internetové televizi Stream.cz, který pro Gambrinus natočil standup komik Karel Hynek a mistr výčepní Gambrinusu Jan Kopáč. Kromě jiného je budou na kampaň lákat třeba i podtácky.
Kromě feedbacku od pivařů budou také dva tisíce vybraných hospod objíždět speciálně proškolení zástupci pivovaru a pokusí se s výčepními a majiteli restauračních zařízení vyřešit konkrétní „pivní“ problémy. Týkat se to bude hlavně sanitace pivních trubek, používání správného tlačeného plynu nebo zkrátka proškolení obsluhy. „Uvědomujeme si, že ne každému majiteli nebo výčepnímu je příjemná kritika točení piva,“ řekl Pavel Zítek, obchodní sládek Gambrinusu. Jako motivaci proto uvedl, že statisticky se spolu se zlepšením kvality podávaného piva o jednu čtvrtinu zvednou i tržby.
Významná tržní síla v praxi… Doufám, že drzé štamgasty, kritizující svého dodavatele-hostinského, neztrestá nějaký nově zřízený Úřad na ochranu hospodských nešvarů.
Tomáš Krásný (Blue Strategy)
Gambrinus bojuje už dlouho se svojí identitou, tak uvidíme, jestli tato aktivita značce pomůže. Každopádně pro nás spotřebitele, kteří máme rádi kvalitní pivo, je to dobrá zpráva. Třeba časem budou všechny kvalitní hospody patřit nějakému pivovaru.
Martin Boček
Takže bonzakce, to je super… Ale vážně, iluze o službách v českém pohostinství si nedělá asi nikdo soudný. Osobně si myslím, že kvalita piva je nejmenší problém tohoto segmentu. Ono to pivko může být klidně božské (a ač pivo zrovna nemusím, gambáč mě rozhodně nikdy neurazil), ale co je to platné, když s ním obsluha flákne o stůl, že mě poleje jen proto, že jsem se po půl hodině dovolil ozvat, jestli mi ho teda jako přinesou… Jinak řečeno, výčepní praktiky znějí moc hezky marketingově, ale tam bych problém nehledal. Myslím, že podobné téma mnohem lépe pojal konkurenční Budvar, který jako správného výčepního ukazuje toho hrdinu, který nesleví z poskytování perfektních služeb ve všech ohledech.
Václav Loubek