Gambrinus i horníci bodují vizemi budoucnosti

Reklamní katy zaujala oslava 150 let Gambrinusu od McCannu a stejně tak Action Please s kampaní pro hornickou fakultu ostravské techniky. Brněnský Muniverse je až třetí.

Přinášíme pravidelné týdenní hodnocení českých kampaní, hodnocení od těch nejpovolanějších - samotných kreativců, stratégů a klientů tuzemského reklamního průmyslu.

Reklamní katovna: pořadí za 3. týden 2019

  1. McCann: Na dalších 150 let (49 %)
    značka: Gambrinus, klient: Plzeňský Prazdroj
    Action Please: Budoucnost má hloubku (49 %)
    značka: Hornicko-geologická fakulta, klient: Vysoké učení báňské – Technická univerzita Ostrava
  2. Symbio: Všechny slevy na jednom místě (38 %)
    značka, klient: Glami
  3. Aetna: Muniverse (34 %)
    značky, klient: Masarykova univerzita
  4. PR Klinika: Na jeden nádech (25 %)
    značka, klient: Knauf Insulation

S nabídkou hodnotit obesíláme přes 30 tuzemských kreativců, stratégů a zástupců klientů. Tentokrát hodnotilo 6 katů. Na škále od 0 do 100 %, odstupňované po pěti bodech, každý ohodnotí každou z kampaní, všechna bodování zprůměrujeme do výsledného čísla. K vybraným přidá slovní hodnocení.

1. Gambrinus slaví 150 let (49 %)

Pivovar Gambrinus z portfolia Plzeňského Prazdroje si tento rok připomíná 150 let existence. Ve futuristických spotech se proto dívá, jak bude Plzeň vypadat za dalších 150 let. Nehledě na to, co zítřky přinesou, se Gambrinus zavazuje “být pivem zdravého rozumu, na které se jeho pijáci mohou spolehnout”. Kampaň odstartovala v pondělí 7. ledna televizním spotem v délce 45 vteřin a objeví se ve všech médiích v průběhu celého roku. Kreativní koncept – nadlinkové formáty, POS a celkovou vizuální identitu značky Gambrinus pro tento rok – je prací agentury McCann Prague ve spolupráci s týmem McCann Manchester. Jde o první případ spolupráce mezi McCann Prague a některou ze sesterských kanceláří ze sítě McCann Worldgroup. “Zmiňovaný projekt odstartoval tento typ spolupráce i pro další projekty,” uvedla agentura.

Těch 20 % leda za záběry mé rodné Plzně. Jinak jste vzali George, v půli ho střihli klasickým zakončením v podobě usměvavého chlapíka, co tam klopí jedno za druhým a znuděným komentářem, že jako to pivo bude tak nějak stejný. Tomu říkám práce bez nadšení.
Pavel Jechort

Jestli takhle vypadá budoucnost, tak se jdu zabít už dnes.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Super! Konečně něco, co vybočí ze stylu historických, craftových kampaní ostatních pivovarů, které už za ta léta z toho udělali standard. Chtělo to koule vybočit ze standardu a toho si cením. Pivo má přece i budoucnost.
Michal Šoller (Cognito)

„K-noze-Punťo!“ RUR rocks! Dobrý sound mix, slušné třidéčko, vtipné technologické nápady a design. Jen ta „zlatá dobrá hospůdka“ na závěr trochu skřípe, je až moc poplatná současnosti. V poněkud usedlejší říši Gambrinusu však jde o milý žánrový twist, který rozhodně zaujme.
Jakub Hussar (Haze)

Míla KneprTakovej pivní George. I ta modrá je stejná....
Míla Knepr (Silver Pack)

Dobrý nápad, jak se neutopit v slzách dojetí ze 150 let historie. I provedení super.
Lukáš Těžký (Feedyou)

1. Hornicko-geologická fakulta láká studenty (49 %)

Hornicko-geologická fakulta Vysokého učení báňského – Technické univerzity Ostrava už dávno neučí své studenty, jak těžit uhlí, zabývá se aktuálnějšími obory, environmentálními nebo třeba geoinformatikou a ekonomií. O tom veřejnost vesměs neví a fakulta tak ročně přichází o stovky potenciálních studentů. Úkolem agentury Action Please bylo zlepšit vnímání hornicko-geologické fakulty i bez větších zásahů do klientova brandu. Připravili spot Mars – kdo bude první?, v němž se divákům představí geoinformatika, geodezie a geologie jako obory s mimořádnou budoucností. Cílem videa je zaujmout a dostat potenciálního uchazeče na redesignovanou microsite budoucnostmahloubku.cz, kde se dozvědí víc o fakultě, oborech i klientově proměně z hornického učiliště v moderní vysokou školu s technicko-přírodovědnými a environmentálními obory.

První třetina mě navnadila, že bude prča, což bych od horníků čekal. Pak ale nepřišlo nic. Vážně jste mi chtěli slíbit, že poletím na Mars?
Pavel Jechort

Skvělá myšlenka a zábavné zpracování plné super nápadů. Mars vítězí!
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Těžký úkol, jak zaujmout budoucí krtky. Mars se snažil, ale uspěje? Vsadit na vtip a sci-fi je cesta, po které by pár budoucích krtků přijít mohlo, ale díru do Marsu tím neudělá.
Michal Šoller (Cognito)

O dost lepší než hezké maturitní video! Víc smooth, lepší art direction a především pak ultimátní Pavel Rímský. Od fakultního drobečka rozhodně milé překvapení.
Jakub Hussar (Haze)

Míla KneprPořád jsem čekal, kdy přijde nějaký twist. A nic.... Takže kdo si myslel, že to je persifláž, tak se spletl. Já ani nepoznal, na koho to míří. Jsou to rodiče? Spíš bych sázel na rodiče, ale to u veřejných škol nedává úplně smysl. Maturanti? Pokud ano, tak klobou dolů, pokud si tvůrci myslí, že našli sweet spot.
Míla Knepr (Silver Pack)

Skvělá nadsázka. A má to hloubku.
Lukáš Těžký (Feedyou)

3. Glami podporuje povánoční slevy (38 %)

Vyhledávač módy v e-shopech Glami spustil nový televizní spot na podporu povánočních slev. Má čtyři rozdílné konce – s teniskami, kabáty a bundami, kabelkami a taškami nebo šaty – a běží na kanálech skupiny Nova do poloviny února, na YouTube a na dalších sociálních sítích. Na kampani se podílela kreativní agentura Symbio a kromě Česka běží reklamní kampaň bez televizních spotů i na Slovensku a v Rumunsku.

Tady není nic k posuzování. Klasika na top of mind, která má alespoň nějaké USP, i když fakt, že je tam těch hadrů fůra bych předpokládal. Slevy v desítkách procent jsou standard, zkusil bych příště radši rovnou stovky a tisíce.
Pavel Jechort

Tato reklama na slevy sice není agresivní, ale zase je nudná.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Jednoduché, vkusné, elegantní. Svůj cíl kampaň splňuje bez zde zbytečného povyku.
Michal Šoller (Cognito)

Docela dobrý. V tom celku bych dal paní při voiceoveru mnohem dál od mikrofonu, ať fakt křičí. Ďábel je skryt v detailech...
Jakub Hussar (Haze)

Míla KneprTo není kampaň, to je tutorial. Budiž. Proč ale používá úplně všechna ohraná klišé?
Míla Knepr (Silver Pack)

Působí to jak videoleták diskontního řetězce. Navíc, opravdu se chce někdo probírat více než 58 000 krásných šatů? Ta představa mě nejprve děsila, ale naštěstí je jich tam ve skutečnosti jen lehce přes 57 000, což sice nesedí, ale riziko vzniku rozhodovací paralýzy je o poznání nižší.
Lukáš Těžký (Feedyou)

4. Masarykova univerzita má vlastní svět (34 %)

Masarykova univerzita představila letošní kampaň, která cílí na uchazeče o studium. Jejím středobodem je interaktivní mapa Muniverse – obsahující “celý vesmír” výhod, setkání a zážitků, které čekají na každého, kdo se stane součástí největší brněnské univerzity (MUNI je zkratka Masarykovy univerzity, universe je anglicky vesmír). Na webu FollowMasaryk.cz je momentálně sedmdesátka bodů spjatých se studentským životem, další budou přibývat v průběhu roku. Kampaň pro univerzitu, která v letošním roce slaví 100. výročí svého vzniku, připravuje strategicko-kreativní agentura Aetna. Těžiště leží v cílené online komunikaci na sociálních sítích. 

No špatné. Jako kolovrátek pořád opakuji, že do reklamy patří nějaké USP. A tady se dá horko těžko přiznat tak leda propagace univerzit obecně, i když vlastně spíše vyššího školství po maturitě.
Pavel Jechort

Na Masarykově univerzitě jsem prožila krásné časy a to, co se kampaň snaží sdělit, se rozhodně zakládá na pravdě – vytvoříte si tu svůj vlastní jedinečný vesmír. Škoda té exekuce. Printy se spoustou smajlíků ve zprávách mi připadají laciné, a video se toho snaží říct až příliš mnoho – sice rádoby dynamicky a se spoustou titulků, ale originalitu tam bohužel nevidím. Zbývá jen provinčnost a snaha být cool.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Fajn nápad s „messengerem“ jako takovým ambasadorem či průvodcem, bez kterého ti mladí dnes už nežijí (škoda, že ve videu na něj zapomněli). Ale celkově mi to přijde lehce prvoplánové, a to hlavně po vizuální stránce. Prostě to celé není dost „cool“, abych byl budoucím hrdým studentem.
Michal Šoller (Cognito)

Hezké maturitní video.
Jakub Hussar (Haze)

Míla KneprMuniverse s Masarykem mě baví jako kampaň. Intro video ale zůstalo na půl cesty do Muniversa. Je, vzhledem k zajímavé ambici, takové na zadku sedící, příliš prvoplánové - odvaz možná pro žáka 8. B, ale nikoli maturanta. Ale třeba se pletu. Já maturoval roce 1980 a už mě v tramvaji pouštějí sednout.
Míla Knepr (Silver Pack)

Trochu chaos. Followmasaryk nebo Muniverse nebo Studujnamuni? Je to pro zájemce o studium nebo studenty? Škoda, že „rádce“ v messengeru neodpovídá ani na předpřipravené otázky. Video (bez loga, jednoho záběru s budovou a mapy Brna) by šlo použít pro jakoukoliv vysokou školu.
Lukáš Těžký (Feedyou)

5. Knauf Insulation za dýchání (25 %)

Producent izolačních materiálů Knauf Insulation zahájil spolu s agenturou PR Klinika osvětovou internetovou kampaň Na jeden nádech. Hlavním cílem je zapojit veřejnost, které se bezprostředně dotýká problematika kvality ovzduší v interiérech. Kampaň využívá sociální sítě Facebook, Instagram a YouTube, má podobu videí se známými lidmi. Seznam.cz zajistil floating videa a advertorialy k tématu kvality ovzduší v interiérech.

Insight, že jsou prostory nevětrané a dá se s tím něco dělat, je fajn. Jen si nemyslím, že sázka na aktivaci lidí přes socky bude fungovat. Proč bych se měl někam koukat a už vůbec cokoliv natáčet? Mnohem lepší by byla klasická reklama.
Pavel Jechort

Sorry, ale nebaví mě sledovat lidi, jak dýchají, a tím upozorňují na kvalitu vzduchu v interiérech.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Nějak jsem to celé nepochopil. Vizuálně ošklivé s prapodivnou variací fontů. Tohle se nepovedlo.
Michal Šoller (Cognito)

Nádech-výdech je dobrý princip, ale exekuce trochu drhne. Lidi bych nechal dýchat v interiérech (když už se jich to týká), působí to zmatečně.
Jakub Hussar (Haze)

Míla KneprNa jeden nádech: JetosupernápadAurčitěvítěztýdneJentaexekucejenenápaditáSkvelejnápadsizasloužíiskvěléprovedeni.
Míla Knepr (Silver Pack)

Chcete-li nechat ohodnotit svou novou reklamní produkci, napište na ondrej@aust.cz a připojte odkaz na svou práci.