Redakce zpravodajství České televize přichází s novou formou zpravodajského obsahu – komiksem. Každý den přidá nový. Obrazové příběhy vznikají ve speciálních aplikacích podle reportáží odvysílaných v pořadech ČT a cílem je přilákat především mladší generaci. Výrobit jeden díl trvá několik hodin, na projektu se podílí šest lidí – redaktoři, editoři, grafici a korektorky.

Gambrinus slaví 150. výročí futuristickou kampaní

Výroční promo značky piva dělá McCann Prague a Manchester, spot režíroval Jakub Kohák.

Pivovar Gambrinus z portfolia Plzeňského Prazdroje si tento rok připomíná 150 let existence. Ve futuristických spotech se proto dívá, jak bude svět - konkrétně domovina značky, tedy město Plzeň - vypadat za dalších 150 let. Nehledě na to, co zítřky přinesou, se Gambrinus zavazuje „být pivem zdravého rozumu, na které se jeho pijáci mohou spolehnout“. „Výroční kampaně nemusí být vždy spojené jen s bilancováním a ohlížením se do minulosti,“ míní Jakub Marek, senior brand manager Gambrinusu, „i když si důležitost své historie uvědomujeme, v rámci komunikace jsme se rozhodli jít neotřelou cestou.“

„Klient od počátku nechtěl klasickou sebeoslavující kampaň, proto jsme si mysleli, že bude osvěžující oslavit raději dalších 150 let, spíš než ty uplynulé,“ doplňuje Tony Durston, creative group head z agentury McCann. „To nám umožnilo nejen zábavnou práci při předvídání, jak by mohl svět v roce 2169 vypadat, ale také jsme mohli spotřebitelům slíbit, že ať se v budoucnu stane cokoliv, u Gambrinusu se mohou spolehnout na to, že tu pro ně vždy bude nenáročné, pitelné pivo.“ Spoty vznikly v režii Jakuba Koháka z produkce Stink. Významná část práce však probíhala především v postprodukci přidáním vizuálních efektů od RUR.

Hospoda roku 2169 podle kreativního týmu McCannu

Hospoda roku 2169 podle kreativního týmu McCannu

Kampaň odstartovala v pondělí 7. ledna 2019 televizním spotem v délce 45 vteřin a bude ji pak možné spatřit ve všech médiích v průběhu celého roku. Kreativní koncept - nadlinkové formáty, POS a celkovou vizuální identitu značky Gambrinus pro tento rok - je prací agentury McCann Prague ve spolupráci s týmem McCann Manchester. jde o první případ spolupráce mezi McCann Prague a některou ze sesterských kanceláří ze sítě McCann Worldgroup. „Zmiňovaný projekt odstartoval tento typ spolupráce i pro další projekty,“ informuje agentura.

Gambrinus: Na dalších 150 let (McCann)

Print. Gambrinus: Na dalších 150 let (McCann)

Gambrinus: Na dalších 150 let (McCann)

Podtácek. Gambrinus: Na dalších 150 let (McCann)

Na dalších 150 let

  • Značka: Gambrinus
  • Klient: Plzeňský Prazdroj
  • Agentura: McCann Prague
  • Marketing manager: Marek Dvořák (Gambrinus)
  • Senior brand manager: Jakub Marek (Gambrinus)
  • Junior brand manager: Ilona Ratajová (Gambrinus)
  • Junior brand manager: Dominika Drvoštěpová (Gambrinus)
  • Creative group head: Tony Durston (McCann Manchester)
  • Group creative director: Klára Palmer (McCann Prague)
  • Senior project director: Neil Checketts (McCann Manchester)
  • Art director: Ondřej Kroupa (McCann Prague)
  • Copywriter: Adam Roučka (McCann Prague)
  • Global account director: Matteo Della Venezia (McCann Prague)
  • Account manager: Nikola Mikšová (McCann Prague)
  • Produkce: Stink
  • Postprodukce: RUR
  • Režie: Jakub Kohák
  • Editor: Roman Staněk
  • DOP: Jon Gaute Espevold
  • Producent: David Promberger
  • Designer & VFW supervisor: Lucie Amossé
  • Nasazení: leden 2019