Aplikace umožňující soutěž o nejlepší fotbalové „choreo“, otevřený tréninkový den s fanoušky, nabídka plechovky s kolou zdarma, pokud fanoušci dokážou při zápasu překonat určitou hladinu zvuku. Tak vypadají marketingové aktivity Fotbalové asociace České republiky a jejích partnerů z řad komerčních značek (Gambrinus, Pepsi) v souvislosti s kvalifikačními zápasy české reprezentace na Euro 2016, včetně nejbližšího zápasu proti Kazachstánu.
Sudy piva za sestavu
Fanoušci budou moci během kvalifikačních zápasů vytvořit pomocí speciální aplikace vlastní choreo (návrh obrazce, který při zápase vytvářejí diváci tím, že zdvihnou nad hlavu různobarevné čtvercové desky - záleží zde na souhře diváků a na správném rozmístění desek) a soutěžit o to nejlepší. S myšlenkou přišel Gambrinus. Nejlepší návrh by měl být zrealizován 10. října během posledního domácího kvalifikačního zápasu s Tureckem. Akce se představuje na speciálním webu. Autoři deseti nejlepších návrhů chorea budou navíc odměněni. Mezi výhry patří desítky sudů piva Gambrinus, reprezentační dresy s podpisy hráčů a vstupenky na utkání Česka s Tureckem.
Inspirace Superbowlem
Společnost PepsiCo připravuje v souvislosti s nejbližším kvalifikačním zápasem proti Kazachstánu, který se odehraje 3. září v Plzni, výzvu k co nejhlasitějšímu fandění. Pokud se fanouškům podaří překonat stanovenou hladinu zvuku, dostane každý divák plechovku Pepsi zdarma. Vzhledem ke kapacitě stadionu odhaduje Pepsi počet potenciálně rozdaných plechovek na překračující 10.000. „V létě došlo k uzavření spolupráci mezi PepsiCo a UEFA i s českou reprezentací. Dává nám to možnost propojit naše nápoje s popularizací fotbalu a přenést i některé naše myšlenky a nápady například z amerického Superbowlu do Champions League i do českých zápasů,“ uvedl generální ředitel PepsiCo CZ Josef Neumann. Hlasitost fandění se bude měřit hlukoměrem.
PepsiCo uzavírá podle generálního ředitele marketingové společnosti STES Luboše Koželuha celý sponzorský pool české fotbalové asociace, jejímž je STES marketingovým partnerem. Jeden marketingový pilíř tvoří podle Koželuha centralizace, kdy televizní práva obchoduje UEFA a STES společně, druhý marketingový pilíř tvoří partneři Fotbalové asociace ČR, jejímž je generálním partnerem T-Mobile a čtveřici dalších představují Pepsi, Gambrinus, Hyundai a Puma.