Gastronomická skupina Together přebírá pražské bistro Sisters

Sisters

Nabídka bistra Sisters stála na chlebíčcích z čerstvých surovin

David PetříkViktor Kaplan zařadili do své gastronomické aliance Together další pražský podnik. Jde o bistro Sisters, které sídlí v Dlouhé 39 a zaměřuje se na výrobu a prodej chlebíčků z čerstvých surovin. Zakladatelkou a dosavadní většinovou majitelkou je Hana Michopulu, gastronomická novinářka a někdejší šéfredaktorka časopisu Apetit. Minoritní podíly ve firma Anahatha, která Bistro provozuje, drželi Tomáš Karpíšek, majitel a šéf restaurační sítě Ambiente, a David Kronďák. Anhatha vykázala za rok 2017 obrat přes 9 milionů Kč (rok předtím 6,6 milionu) a ztrátu 868.000 Kč (rok předtím ztrátu přes milion).

Novým majitelem je firma Šporkovský pivovar Kaplana a Petříka. „Sisters jsme si do svého portfolia vybrali mimo jiné kvůli jeho poloze v centru Prahy, kde sousedí s nejlepšími pražskými lahůdkami, jako je Naše maso nebo Cukrář Skála, se kterým naváže úzkou spolupráci při přípravě cateringů,“ uvádí Kaplan. „Líbí se nám myšlenka ukázat tradiční výrobu chlebíčků v porovnání s těmi moderními. A v neposlední řadě nás lákala možnost propojit naši jednotku Cukrář Skála s jednotkou Sisters do provozovny Lahůdky Dlouhá,“ doplňuje Petřík. Kromě zmíněného Cukráře Skály spadají pod hlavičku aliance Together restaurace Bruxx a Vinohradský parlament na Praze 2 a také třípatrová Sia na Praze 1, jež se na tržbách Together podílí 27 %.

Letos skupina plánuje rozšířit síť cukráren, zaměřit se na výrobu piva a rozvíjet svou cateringovou společnost Food Way Catering. V Sisters začnou na přípravě receptů spolupracovat šéfkuchaři z celé sítě Together, jako je tomu u ostatních podniků. V menu bistra se tedy objeví například asijský chlebíček od Jiřího Štifta nebo chlebíček podle představ Jana Pípala z Vinohradského parlamentu.

Za předloňský rok 2017 skupina udávala obrat přes 200 milionů Kč. „Během uplynulého roku nám přibylo 100 zaměstnanců, čímž jsme se dostali na číslo 300. Museli jsme si přiznat, že nemáme dostatečné zkušenosti ani časový fond řídit všechno sami, jak tomu bylo dosud,“ říká David Petřík. „Proto jsme začali spolupracovat s řadou externích dodavatelů, odborníků ve svých oborech,“ jmenuje marketing, nákupčí potravin či personalistu.