Náš newsletter tradičně přešel na letní provoz: v červenci a srpnu chodí jednou týdně, a to v pondělí.

Generální ředitelka televize Barrandov Janka Vozárová končí, střídá ji Martina Lišková z Markízy

Novou generální ředitelkou televize Barrandov je od 1. června Martina Lišková. Do funkce ji dnes uvedla její předchůdkyně Janka Vozárová, která televizi vedla od jejích počátků. Ta zůstává předsedkyní představenstva společnosti Barrandov Televizní Studio, která stanici provozuje.

Martina Lišková. Foto: Petr Chvostek, TV Barrandov

Martina Lišková. Foto: Petr Chvostek, TV Barrandov

Lišková přichází do vedení Barrandova se zkušenostmi ze slovenské komerční televize Markíza, kde v letech 2007 až 2010 zastávala pozici programové ředitelky a předtím v letech 2003 až 2007 byla šéfkou akvizice. Stála za uvedením formátů Slovensko má talent nebo Modré z neba.

Zná tak dobře zákulisí a manažerské postupy sesterské stanice televize Nova - Novu i Markízu vlastní bermudská skupina CME, a obě televize spolupracují na velkých show, naposledy na včera skončeném Hlasu Československa. Podobně Barrandov spolupracuje se slovenskou TV Joj - nově chystají na podzim kulinářskou reality show Recept na bohatství.

Slovenská TV Joj patří společnosti Joj Media House, která si podle deníku E15 letos zjara vyhradila stamiliony korun na mediální nákupy v Česku. Na tuzemském trhu se přitom opakovaně spekulovalo o tom, že skupina Moravia Steel v čele s Tomášem Chrenkem se chce zbavit právě ztrátové televize Barrandov.

Kumulovaná ztráta Barrandov Televizní Studio za hospodaření za roky 2008, 2009 a 2010 činí 860 milionů Kč. Na konci loňska měla ztráta dosáhnout téměř 1 miliardy Kč, pro rok 2011 totiž Vozárová a spol. plánovali ztrátu 120 milionů. Zda se tak stalo, nelze z veřejných zdrojů ověřit - loňskou účetní závěrku zatím firma nezveřejnila.

Loni na podzim se jako o novém vlastníku Barrandova psalo o vydavatelství Ringier Axel Springer, které to nepotvrdilo. Minulý týden napsal server Česká média podnikatele Jaroslava Berky, že televizi Barrandov koupí majitel agentury Médea a vydavatelství Empresa Media Jaromír Soukup. Ten to ale vzápětí ve vyjádření pro server Mediaguru.cz popřel.

Programový ředitel Sidovský zůstává

K dalším změnám v top managementu TV Barrandov nedochází, uvedlo vedení stanice, která v Česku vysílá tři roky a pět měsíců a letos (od 1. ledna do 1. června včetně) má podíl na celkové tuzemské sledovanosti 5,4 % mezi diváky staršími patnácti let (stanice se dostala do peoplemetrů před třemi lety, tehdy za první červnový týden dosáhla podílu 1,7 %)

Ve vedení i představenstvu Barrandova tak - aspoň podle momentálních oficiálních informací - zůstává programový ředitel Janis Sidovský, po Vozárové nejvýraznější postava v čele stanice. Právě on je tvůrcem současného směřování programu Barrandova, podle vlastních slov stanici od října 2010, kdy převzal vedení vlastní tvorby, profiluje jako „centrum zábavy“.

Sidovský se snaží otočit kormidlo od původního směřování programu pro „Husákovy děti“, v němž největší zájem diváků dosud budily reprízy socialistických čekoslovenských seriálů, pohádky a westerny. „Neplánujeme nasazení seriálů z předrevolučního období do prime time, kam naopak zařadíme naprosté novinky a seriálové hity současné televizní tvorby,“ řekl k chystanému podzimnímu schématu programový ředitel Barrandova. Novinky místo repríz by pitom znamenaly znatelně dražší program.

Dlouhodobého úspěchu Barrandov dosahuje s podvečerním pásmem Animáček, díky němuž je jedničkou na trhu ve skupině dětských diváků ve věku 4 až 9 let.

TOP 10 POŘADŮ TV BARRANDOV OD 1. 6. 2009 DO 1.6. 2012

  1. Největší hity Karla Svobody - 8,2% rat, 18,8% shr, 720 000 diváků
  2. Pravdivý příběh Ivety B - 6,8% rat, 15,5% shr, 601 000 diváků
  3. Pohádka svatojánské noci – 5,9 % rat, 11,8 % shr, 526 000 diváků
  4. Barrandovský videostop – 5,8 % rat, 14,9 % shr, 510 000 diváků
  5. Poklad na stříbrném jezeře – 5,5 % rat, 16,3 % shr, 489 000 diváků
  6. Čarovné dědictví – 5,4 % rat, 11 % shr, 480 000 diváků
  7. Vánoční polibek – 5,4 % rat, 11,8 % shr, 475 000 diváků
  8. Duše jako kaviár – 5,4% rat, 10,3% share, 473 000 diváků
  9. Vtip za 100 – 5,3% rat, 11,6% shr, 463 000 diváků
  10. Žena za pultem – 5,2 % rat, 12,2 % shr, 455 000 diváků

Nadprůměrného podílu na sledovanosti a počtu diváků nad 350.000 dosáhly také další pořady vlastní tvorby – hudení show To byl náš hit, magazín Prominenti a řada dílů cyklů společenských dokumentů Legendy televizní zábavy nebo Tajemství.

Zdroj: ATO-Mediaresearch, cílová skupina diváků 15+, bez duplicity pořadů, období 1. 6. 2009 - 1. 6. 2012.