Průběh říjnového semináře o České televizi, kam poslanci nevpustili veřejnost, je volně k přehrání. Na YouTube ho zveřejnil moderátor Luboš Xaver Veselý, zde první a zde druhý díl.

Známe vítěze vůbec prvních Global Social Awards

Do Prahy přijelo 40 influencerů z celého světa. Vyhráli Ross Smith, Bonang Matheba, Paola Antonini a Vivien Alexy. Vyhlášení ankety uváděli Karolína Kurková a Martin Rausch.

Nová anketa Global Social Awards vůbec poprvé v historii ocenila inspirativní osobnosti sociálních sítí napříč zeměmi a národy. Jde o globální verzi tuzemských Czech Social Awards, které existují už několik let. Obě ankety pořádá tým Michaely Derynkové. Finálová ceremonie Global Social Awards se uskutečnila ve středu 29. května v pražském Foru Karlín. Ceny se předávaly ve čtyřech kategoriích a jedné speciální. Kdo vyhrál?

  • V kategorii Fun & Entertainment zvítězil Ross Smith z USA, se svou babičkou, která vystupuje na jeho sítích spolu s ním.
  • Kategorii Inspiration & Influence ovládla Bonang Matheba z jižní Afriky, moderátorka a ikona stylu, která patří k nejpopulárnějším osobnostem Afriky ve světě zábavy a na sociálních sítí.
  • Social Impact & Change vyhrála Paola Antonini z Brazílie, kterou sleduje víc než 2,6 milionu fanoušků a která při vážné nehodě přišla o nohu.
  • Jako Rising Star, vycházející hvězda, byla oceněna Alexy Vivien z Maďarska.
  • Zvláštní ocenění Social Special Award pak dnes získal jednadvacetiletý Nash Grier za svou snahu o záchranu planety.

Na finálový galavečer s vyhlášením se sjelo víc než 40 influencerů z celého světa, kteří díky podpoře a hlasům svých fanoušků postoupili do finále ankety. Mezi nominovanými byla i šestnáctiletá švédská klimatická aktivistka Greta Thunberg. Ta patřila k dvěma finalistkám kategorie Social Impact & Change, ale nakonec skončila druhá. Večera se neúčastnila.

Moderátorkou večera byla česká supermodelka Karolína Kurková a Slovák Martin Rausch. Předávání cen se přenášelo živě přes sociální sítě YouTube, Facebook a Instagram.

V rámci Global Social Awards se uskutečnila už v úterý 28. května také jednodenní konference GLOSA Talks určená pro ty z prostředí marketingu. Během debat se na ni setkala dvacítka osobností sociálních médií s influencery, marketéry, hosty z celého světa, profesionály z oboru, novináři a fanoušky.