Řetězec hypermarketů Globus chce už v roce 2017 spustit první provozovnu s novým konceptem „koloniálu“ s čerstvými potravinami. Tento koncept by mu měl umožnit dostat se z okrajů velkých měst blíže k jejich centrům, a tak i k novým zákazníkům. „Z našich průzkumů vyplývá, že zákazníci naše hypermarkety navštěvují z velké části především kvůli širokému sortimentu čerstvých potravin a také kvůli vlastním restauracím. Tato dvě oddělení proto budou pro menší formáty prodejen rozhodující,“ řekl dnes novinářům vedoucí vývoje nových kanálů Globusu Bronislav Matyšek.
Řetězec také pracuje na spuštění nového e-shopu Globus Vinotéky, které plánuje na letošní léto. E-shop má zákazníkům umožnit tři různé způsoby odběru zboží: buď vyzvednout si je osobně v jednom z patnácti hypermarketů Globus, nechat si ho doručit až domů nebo využít některého z výdejních míst externích partnerů. „Na e-shopu si chceme ověřit naše předpoklady, abychom byli v budoucnu připraveni nejenom na online prodej dalšího trvanlivého sortimentu, ale abychom měli i dostatečně výkonný logistický řetězec pro prodej například čerstvých potravin,“ prohlašuje Matyšek.
Globus navíc k 20. výročí provádí rozsáhlou modernizaci své sítě. V současnosti už podle Matyška modernizoval své provozovny na pražském Zličíně, v Českých Budějovicích a v Brně-Ivanovicích, které doplnil novými technologiemi a rozšířil v nich služby, především v podobě vlastních kompletních pekárenských a řeznických provozů. Každá přestavba stála podle Matyška stamiliony korun. Následovat by měla modernizace dvoupodlažního hypermarketu na pražském Černém Mostě. Tato provozovna by měla získat i nový layout podle nového designového manuálu Globusu. Otevřena má být v září 2017 a pojmout dalších 70 zaměstnanců. Hypermarket na Černém Mostě by měl po svém redesignu zahrnout i kavárnu.
Restaurace propojené s prodejnami
Rozsáhlé úpravy si vyžádaly také restaurace. Kompletní přestavbou prošly restaurace v Brně-Ivanovicích, v Praze na Zličíně a v Českých Budějovicích. Nově se propojily s prodejnami. Fungují na principu samoobslužných pultů, pomocí nichž se má výrazně zrychlit výdej jídel. Zázemí kuchyně je uspořádáno tak, aby zákazník viděl, jak mu kuchař připravuje jídlo. Náklady na přestavbu jedné restaurace - včetně prostor pro zaměstnance - se vyšplhaly na téměř 100 milionů Kč a nová restaurace nabídla kolem 15 nových pracovních míst.
Nové restaurace slibují nabízet jídla, která nevyužívají polotovary či chemické nebo dehydrované směsi. Mezi nové prvky v redesignovaných provozovnách patří například samoobslužné ostrovy v odděleních gastro, která začala nově nabízet minutky a steaky. „Sedmdesát procent surovin přitom pochází od českých dodavatelů na míru a gastro vaří z 80 procent českou kuchyni, přičemž jejich obrat se zvýšil po modernizaci o 70 procent,“ tvrdí Matyšek.
Skenery do konce roku všude
Řetězec také dál posiluje možnosti nakupování pomocí digitálních pomůcek, konkrétně s využitím platformy Scan&Go. Funguje to tak, že zákazníci si k nákupnímu košíku vezmou v obchodě speciální skener. Během nakupování průběžně načítají kódy zboží a mají přehled o ceně nákupu. U pokladny pak mohou zaplatit bez nutnosti vykládat zboží na pás.
Nástroj je zatím zaveden ve čtyřech hypermarketech Globus, konkrétně v Praze v Čakovicích a na Zličíně, v Brně a v Pardubicích. Do konce roku bude podle Matyška zaveden do všech patnácti hypermarketů Globusu v Česku.