Pět nejpodstatnějších světových zpráv z retailu pro vás každý týden vybírá a komentuje Tomáš Krásný z firmy Blue Events, která organizuje výroční Retail Summit a menší specializované konference Retail in Detail. Další novinky najdete na sociální síti LinkedIn – pokud vás zajímají, registrujte se ke členství ve skupině Retail in Detail Community.
Globus na ruském trhu startuje Click & Collect
Hypermarkety Globus zkouší na ruském trhu novou iniciativu, která má propojit online a kamenný byznys. Od konce roku totiž původem německá síť spustí v Rusku službu Click & Collect, a to podle webu německého zpravodajského média Lebensmittel Zeitung. Jako první mí být na Click & Collect Globusu dostupných 10.000 položek, včetně těch, které se rychle kazí. Zákazníci budou moct objednávat výrobky online a poté si je vyzvednout zatím pouze v jediném hypermarketu Krasnogorsk na předměstí Moskvy. Vedení Globusu potvrdilo, že začátek služby Click & Collect v Rusku může časem vývoj přesunout i do Německa a Česka. V Česku Globus e-shop od loňska provozuje, prodává skrze něj ale pouze víno.
Zajímavé - ale dost mne štve, že tohle dělají v Moskvě a v Praze nic…. Možná to ale souvisí s tím, že čeští e-shopisté totálně zdevastovali trh nesmyslnými nabídkami bezplatných zázraků na počkání. Z toho se český trh bude finančně asi dost dlouho vylízávat a retaileři, kteří považují zisk za důležité číslo, se do online nepohrnou.
Tomáš Krásný
Asos představil vlastní řadu kosmetiky
Módní online retailer Asos představil svou vlastní značku kosmetických produktů. Nazval ji jednoduše Asos Make-Up a prodává se od minulého týdne. Řada obsahuje 46 druhé líčidel od rtěnek, konturovacích palet, očních stínů, zvýrazňovače a bronzery. Ceny kosmetických produktů se pohybují 5 liber do 12 liber. Pro Asos, který typicky přeprodává produkty třetích stran, je to poprvé, co vstupuje do nového segmentu s vlastní řadou výrobků. O novince informoval server Retail Gazette.
Asos, expert na odívání, vstupuje razantně do kategorie kosmetiky a uvádí vlastní značku. Jak už je u tohoto e-shopu zvykem, strategie je to velmi promyšlená. Mimochodem, jedna z žen z vedení Asos a spoluautorka strategie, Rita Clifton, bude již za 10 dní v Praze na konferenci Brand Management 2017 (www.brandevent.cz).
Tomáš Krásný
Mexiko uzavřelo partnerství s čínským Alibabou
Mexická vláda během minulého týdne podepsala smlouvu s čínským holdingem Alibaba Group. Cílem je dostat mexické výrobky a služby, zejména od menších a středních podnikatelů, na čínskou e-commerce platformu. Smlouva přišla ve chvíli, kdy mexický prezident Enrique Pena Nieto cestuje do Číny, aby vyjednával o obchodu a investicích v rámci strategie otevření se novým trhům. Zprávu přinesla agentura Reuters
Tak mne napadá - nekamarádíme se náhodou s nesprávnými Číňany? Od našeho dosluhujícího prezidenta se ale asi realisticky nějaký byznys v e-commerce čekat nedá.
Tomáš Krásný
Tesco má ve Walesu první prodejnu v novém designu
Britský řetězec Tesco představil ve Walesu nový koncept hypermarketu, který má zničit pověst prodejen sítě jako prostorných, ale studených. Tesco Extra, které otevřel ve městě Llansamlet, má být příjemných a jednoduše zařízeným prostředím. Na tvorbě designu se s Teskem podílelo i švédské studio Blink. Informoval o tom server Supermarket News.
Tesco se oklepalo v Británii z krize a už opět čile inovuje. Nový formát hypermarketu je jistě zajímavý i pro nás – pokud se osvědčí, Tesco jistě nebude váhat s jeho uplatněním při remodelingu svých českých velkoplošných prodejen.
Tomáš Krásný
Legu se nedaří, propustí 8 % zaměstnanců
Výrobce dětských stavebnic Lego oznámil v úterý, že propustí 8 % svých zaměstnanců - to je ve finále asi 1.400 lidí. Tržby řetězce poklesly v pololetí o 5 %, zisk o 3 %. Firma se potýká asi s největší krizí od 20. let minulého století, nedávno také vyměnila svého generálního ředitele. Podle vedení firmy bude těžké obnovit růst do dvou let, Lego se prý nicméně bude snažit o efektivní a šikovnější organizaci. Informovala o tom agentura Reuters
Jejda, to mne mrzí – tuhle firmu mám (jako všichni malí a velcí kluci a holky) rád a obdivuji její schopnost udržet se na trhu navzdory počítačové debilizaci mladé generace. Jen doufám, že problém firmy Lego je dočasný a netýká se našeho regionu. Mimochodem: dnes jsem viděl poprvé 2. patro v Hamley’s (mimo jiné ráj Lego a zaznamenal spolupráci Hamley’s a Alzy a tudíž věřím, že u nás Lego jede!
Tomáš Krásný