Připomeňte si letošní přehlídku agenturních novinek Digiveletrh ve fotografiích a prezentacích.

Globus vyrazil dobývat centra měst

Nejmenší z nadnárodních řetězců otevřel v Praze prodejnu svého nového konceptu Fresh.

Globus Fresh na pražské Pankráci

Globus Fresh na pražské Pankráci

Globus Fresh na pražské Pankráci

Globus Fresh na pražské Pankráci

Globus Fresh na pražské Pankráci

Globus Fresh na pražské Pankráci

Globus Fresh na pražské Pankráci

Globus Fresh na pražské Pankráci

Globus Fresh na pražské Pankráci

Globus Fresh na pražské Pankráci

Globus Fresh na pražské Pankráci

Globus Fresh na pražské Pankráci

Obchodní řetězec Globus otevřel v Praze na Pankráci malou prodejnu s názvem Globus Fresh. Ta v sobě kombinuje nabídku z gastronomie, čerstvých pultů a prodejny čerstvých potravin. Zákazníci se v prostoru volně pohybují mezi restaurací, čerstvými pulty, bary i prodejnou, které tvoří jednu platební zónu. Plynulost provozu zajišťují online objednávky na pultech i samoobslužné pokladny pro závěrečné placení. Podle Hans-Jörgera Bauera, jednatele společnosti Globus ČR, se obchodní řetězec tímto přibližuje víc do rezidenčních oblastí.

Hlavní prostor nového Globusu Fresh tvoří obsluhovaná restaurace, která nabídne snídaně, obědy i večeře. V nabídce bude denně i vegetariánské menu nebo sladká jídla. Fresh má vedle restaurace bufetovou zónu a kavárnu. Restaurace a kavárna nabízí ekologické řešení obalů pro odnos jídel a nápojů, takzvaný zálohovaný systém „otoč kelímek“ a „otoč misku“.

Globus do nového konceptu přenesl i své vlastní výroby včetně řady Poctivé výroby Globus. Důraz klade na vlastní výrobky z řad cukrářských výrobků, pečiva a řeznictví. „Suroviny i výroba bude lidem na očích. Vše je autentické,“ říká za Globus Ivan Blažek, vedoucí nových formátů. Kromě gastronomie a pultů s čerstvými výrobky nabízí Fresh i menší samoobslužnou prodejnu s výběrem alternativních potravin ze sekce Zdravý svět, nechybí ani základní drogistické zboží.

Placení je řešeno pomocí interní karty, na kterou se zákazníkovi načítá jeho útrata. K finálnímu placení slouží jak samoobslužné pokladny, tak pokladny s obsluhou. Otevírací doba odpovídá městským potřebám – ve všední dny od 7 do 22 hodin, o víkendech od 8 do 21 hodin. Koncept počítá s variabilní prodejní plochou jednotlivých prodejen. Zatímco pražská pobočka zabírá velkorysou plochu 2.000 metrů čtverečných, pilotní provozovna v Pardubicích je koncipována jako pultová prodejna o velikosti pouhých 165 metrů čtverečných. Česko je přitom zkušební zemí pro nasazení i v dalších zemích.

Své „kapesní“ prodejny do center měst - takzvaný convenience store - z velkých obchodníků představilo už v roce 2007 Tesco. Obchody Tesco Express pak o tři roky později následovaly malé prodejny Billa, která se posléze s konceptem Billa Stop & Shop etablovaly v rámci čerpacích stanic Shell. V roce 2015 začal s malými prodejnami experimentovat také Penny Market a v roce 2018 přišel s novým konceptem městských supermarketů i Albert. Tradiční prodejny, avšak uzpůsobené na míru možnostem dané lokality rozvíjí v centrech měst už také Lidl.