Obchodní řetězec Globus otevřel v Praze na Pankráci malou prodejnu s názvem Globus Fresh. Ta v sobě kombinuje nabídku z gastronomie, čerstvých pultů a prodejny čerstvých potravin. Zákazníci se v prostoru volně pohybují mezi restaurací, čerstvými pulty, bary i prodejnou, které tvoří jednu platební zónu. Plynulost provozu zajišťují online objednávky na pultech i samoobslužné pokladny pro závěrečné placení. Podle Hans-Jörgera Bauera, jednatele společnosti Globus ČR, se obchodní řetězec tímto přibližuje víc do rezidenčních oblastí.
Hlavní prostor nového Globusu Fresh tvoří obsluhovaná restaurace, která nabídne snídaně, obědy i večeře. V nabídce bude denně i vegetariánské menu nebo sladká jídla. Fresh má vedle restaurace bufetovou zónu a kavárnu. Restaurace a kavárna nabízí ekologické řešení obalů pro odnos jídel a nápojů, takzvaný zálohovaný systém „otoč kelímek“ a „otoč misku“.
Globus do nového konceptu přenesl i své vlastní výroby včetně řady Poctivé výroby Globus. Důraz klade na vlastní výrobky z řad cukrářských výrobků, pečiva a řeznictví. „Suroviny i výroba bude lidem na očích. Vše je autentické,“ říká za Globus Ivan Blažek, vedoucí nových formátů. Kromě gastronomie a pultů s čerstvými výrobky nabízí Fresh i menší samoobslužnou prodejnu s výběrem alternativních potravin ze sekce Zdravý svět, nechybí ani základní drogistické zboží.
Placení je řešeno pomocí interní karty, na kterou se zákazníkovi načítá jeho útrata. K finálnímu placení slouží jak samoobslužné pokladny, tak pokladny s obsluhou. Otevírací doba odpovídá městským potřebám – ve všední dny od 7 do 22 hodin, o víkendech od 8 do 21 hodin. Koncept počítá s variabilní prodejní plochou jednotlivých prodejen. Zatímco pražská pobočka zabírá velkorysou plochu 2.000 metrů čtverečných, pilotní provozovna v Pardubicích je koncipována jako pultová prodejna o velikosti pouhých 165 metrů čtverečných. Česko je přitom zkušební zemí pro nasazení i v dalších zemích.
Své „kapesní“ prodejny do center měst - takzvaný convenience store - z velkých obchodníků představilo už v roce 2007 Tesco. Obchody Tesco Express pak o tři roky později následovaly malé prodejny Billa, která se posléze s konceptem Billa Stop & Shop etablovaly v rámci čerpacích stanic Shell. V roce 2015 začal s malými prodejnami experimentovat také Penny Market a v roce 2018 přišel s novým konceptem městských supermarketů i Albert. Tradiční prodejny, avšak uzpůsobené na míru možnostem dané lokality rozvíjí v centrech měst už také Lidl.

Internetová Mall.tv změní název na Fame Play

Tištěný časopis Moje psychologie se po půl roce vrací

Búřil, Hynčica, Novák: Potřebují mediální měření v Česku evoluci, nebo revoluci?
