Program i obsazení naší konference Móda v Česku jsou finální. Začínáme v úterý v 9.30 v Aureole.

Globus zvýšil platy o 14,5 %, tržby mu vzrostly o 1 % na 23,1 miliardy

Hypemarkety Globus mají za sebou úspěšný rok. Vykázaly rekordní hospodářský výsledek, navýšily mzdy i benefity a pokračuje v další modernizaci.

V obchodním roce 2017/2018 (Globus má fiskální rok od 1. července od 30. června) vzrostly tržby řetězce meziročně o 1 % na 23,1 miliardy Kč. Zisk společnosti dosáhl po zdanění 401 milionů Kč. Globus se tak letos opět rozhodl navýšit investice do mezd a benefitů svých zaměstnanců v hypermarketech, a to o rekordních 300 milionů Kč. Vedle toho výrazně investuje také do modernizace hypermarketů.

Globus uzavřel účetnictví k poslednímu červnu letošního roku s hospodářským výsledkem 23,1 miliardy Kč a ziskem 401 milionů. Většinu svého čistého zisku z uplynulého obchodního roku hypermarketů Globus v Česku míří do mezd a benefitů 4.900 zaměstnancům firmy. V předchozím roce navýšil Globus platy o 184 milionů Kč. Oproti loňskému roku si zaměstnanci Globusu nyní přišli na víc o 14,5 procenta a za zmíněné dva roky tak v Globusu zaměstnancům v hypermarketech vzrostly základní platy o 30 procent. „Od července jsme opět zvýšili mzdy a rozšířili zaměstnanecké benefity. Investujeme tentokrát do spokojenosti našich lidí rekordní částku 300 milionů korun, což je o 116 milionů více než loni a dokonce o 170 než předloni,“ říká Hans-Jörg Bauer, jednatel Globusu v Česku. Navýšení mezd se týká všech zaměstnanců od prodavačů, pokladních, pekařů, cukrářů až po řezníky.

Plat pracovníků v hypermarketech se skládá z několika složek, které motivují zaměstnance k dobrému servisu vůči zákazníkům. Ke mzdě nedílně náleží i mimořádné příplatky za směny o svátcích a víkendy nad rámec definice zákoníku práce či dovolená navíc a 13. plat. Další dvacítka praktických benefitů pak zaměstnancům ušetří v mnoha ohledech případné výdaje. Příkladem jsou stravenky, slevy na různá kulturní vyžití či letenky. K těmto výhodám přibyla další, v rámci oboru velmi neobvyklá. „Nově naši zaměstnanci mohou veškeré zboží u nás pořídit se slevou 10 %, a to i když jde o zboží v akci či už zlevněné. Benefit se týká i našich restaurací. Na nákupech tak naši zaměstnanci ušetří i několik tisíc korun ročně,“ upozorňuje Hans-Jörg Bauer.

Globus v uplynulém obchodním roce pokračoval v posilování perspektivního segmentu potravin a posilováním svého vnímání co do kvality a šíře svého sortimentu. V dubnu rozšířil privátní značky o další, na trhu unikátní. Označení Poctivá výroba Globus dostalo přes 700 čerstvých výrobků, které dělá přímo ve svých hypermarketech v řeznictvích, pekárnách, cukrárnách a restauracích. Jde o výrobky, jejichž kvalitu má pod kontrolou od začátku do konce a ve které je velký podíl ruční práce.  

Dokončil také ve všech 15 hypermarketech výstavbu oddělení Zdravý svět, speciální oddělené plochy s více než 1.300 alternativními produkty, které zákazníci naleznou přehledně na jednom místě.

V Pardubicích v Dubině na jaře otevřel prodejnu malého formátu, kde prodává vlastní uzenářské a pekárenské výrobky. Další maloformátová prodejna s vlastními potravinami bude následovat v Praze. „Investice do modernizací hypermarketů se loni vyšplhaly v souhrnu přes hranici sta milionů korun. Pro tento obchodní rok v modernizacích pokračujeme,“ uzavřel Hans-Jörg Bauer.