Americký internetový gigant Google podruhé rozdělil peníze ze svého fondu na podporu inovací v novinařině Digital News Initiative. Za Česko uspěla především místní pobočka rozhlasového koncernu Lagardere (Frekvence 1, Evropa 2), respektive její prodejce reklamy Regie Radio Music.
Dostane 170.000 eur (téměř 4,6 milionu Kč) na projekt Youradio News, zvukový zpravodajský servis z oblastí ekonomie, byznys, politika, věda a kultura, distribuovaný hlavně přes mobily. Obsáhne rozhovory i třeba podcasty. Vzejde ze současného personalizovaného rádia Youradio a koncern ji chce spustit do konce příštího roku 2017. „Chceme zpracovávat i veškerý dostupný zpravodajský obsah, proto nyní vyjednáváme kontrakty se všemi dostupnými monitorovacími společnostmi,“ uvedl Ondřej Musil, produktový manažer značky Youradio. Tato aplikace, která personalizuje hudbu, má nyní kolem 200.000 uživatelů.
„Do konce roku 2018 chce mít unikátní aplikace se zpravodajským obsahem více než 30 tisíc uživatelů. Youradio News nabídne mimo jiné zpravodajský obsah rádií Frekvence 1 a rádia Zet a do budoucna chce využít i spolupráce s monitorovacími společnostmi,“ přibližuje Lagardere.
Obsah má aplikace na základě historie poslechu a interakce uživatele umět prioritizovat a přizpůsobovat konkrétnímu posluchači. „My se na rozdíl od nově vznikajících zpravodajských serverů nebudeme soustředit na samotný obsah, ale chceme nabídnout lidem službu, která jim ten existující obsah přefiltruje a vybere jim pouze ta témata, která je skutečně zajímají. Navíc to bude audio obsah, což je pro příjemce informací efektivní způsob konzumace, který je nijak neomezuje a mohou si ho pustit kdykoliv a kdekoliv,“ doufá Musil.
Aplikací Youradio News zacílí Lagardere na manažery, podnikatele a také studenty. Inzerenti přitom budou moci využít individualizované cílení reklamy.
Celkem teď Google rozdal 24 milionů eur 124 projektům v 25 zemích Evropy, z toho je 5 českých, jim jde téměř 800.000 eur.