V sociální síti Google+ ve čtvrtek přibyla možnost založit si komunitu nebo se připojit k nějaké stávající. Komunita je místo, kde se mohou sdružovat lidé nad nějakým společným tématem nebo zájmem, vzájemně si sdílet příspěvky a komunikovat. Může být veřejná (příspěvky v ní si může přečíst každý uživatel internetu) nebo soukromá, kdy je publikum omezeno pouze na její členy.
Podívejte se na ukázkové video od Google (je opatřeno českými titulky):
Uživatelská základna Google Plus je sice oproti Facebooku mnohokrát menší, ale Google postupně integruje “Plusko” do svých dalších služeb (například vyhledávání, kalendář, propojení s kontakty, Gmail, Places, YouTube, Picasa atd.). Stává se tak platformou, která propojuje vaše aktivity v různých Google službách.
Uspořádejte Hangout mezi členy komunity
Možná vám komunity připomínají koncept skupin na Facebooku. Jsou založeny na podobném principu (tématické zaměření skupin, komunikace členů mezi sebou, sdílení příspěvků, vytváření akcí, veřejné/neveřejné skupiny).
Zajímavým rozdílem je možnost nasdílení příspěvku do komunity z jakéhokoli sdílecího tlačítka +1 na webu, sdílet příspěvky do definovaných kategorií a hlavně uspořádat společný Hangout a sdílet ho veřejně přes Hangouts On Air.
Připojte se k existující komunitě...
Jen během pátku vzniklo v českém prostředí odhadem desítky až stovky prvních komunit. Najdete tu přínivce internetového marketingu, fanoušky počítačů a spoustu dalších méně či více obecných skupin. Pokud nemáte vytipovanou žádnou konkrétní, můžete si procházet již existující komunity přímo v Google Plus.
… nebo si založte vlastní
Postup založení komunity je jednoduchý a intuitivní:
- v levém panelu vyberete možnost komunity,
- kliknete na tlačítko Vytvořit komunitu v pravém horním rohu,
- nastavíte, jestli je komunita veřejná, zadáte název,
- upravíte popisek, fotografii,
- můžete sdílet příspěvky.
Jako správce komunity můžete editovat popisky, nastavení a vytvářet různé kategorie příspěvků (na obrázku jsou označeny šipkou). Ty slouží k výraznému zpřehlednění obsahu v komunitě - můžete sdílet tematicky relevantní příspěvky pod jednu kategorii (na obrázku v obdélníku). Komunita tak může sloužit i jako intranet nebo komunikační platforma v menší firmě, neziskové organizaci nebo v různých projektech.